Nepadoraus ir tikinčiųjų jausmus užgaunančio spektaklio demonstravimas Lietuvoje išties sujaudino tikinčiuosius. Rugsėjo pabaigoje pasklidus informacijai, kad Vilniuje spalio pradžioje bus rodomas R.Castelluccio spektaklis “Apie Dievo Sūnaus vardo koncepiją”, net keletas katalikų ar katalikų pasaulėžiūrai pritariančių asmenų kreipėsi į visuomenę, aukštus valstybės ir Bažnyčios vadovus, ragindami reaguoti į krikščionis įžeidžiantį teatro ir kultūros ministerijos veiksmą…
Net 800 tūkst. litų paramą gavę festivalio “Sirenos” rengėjai teigia, kad spektaklio metu naudojamas renesanso tapytojo Antonello da Messinos paveikslo “Salvator mundi” fragmentas su Jėzaus atvaizdu “nėra drabstomas išmatomis”. Tačiau užsienio žiniasklaidoje paskelbtos spektaklio recenzijos aiškiai pasako, kuo drabstomas Jėzaus paveikslas (…).
Festivalio “Sirenos” meno vadovė Audra Žukaitytė, sužinojusi apie tikinčiųjų nepasitenkinimą R.Castellucci spektakliu, dar anksčiau bandė teisinti savo sprendimą įtraukti jį į festivalio programą. Esą tai būtų kišimasis į meno laisvę. Teatro vadovas M.Budraitis sakė, kad spektaklio turinys yra “pamokantis” ir netgi “krikščioniškas”.
Matyti, kad kol kas nei meno vadovė, nei teatro vadovas, nei kultūros ministras nebando atsisakyti savo sumanymo ir visaip stengiasi jį pateisinti. A.Žukaitytė pareiškė kviečianti nespręsti apie meno kūrinį iš vieno fragmento (…).
Apie kažkokią cenzūrą bei menininko saviraišką kalbėjo socialdemokratė Aušrinė Marija Pavilionienė: “Ar savo rezoliucija jūs norite grąžinti į Lietuvą meno cenzūravimą, kaip tai buvo daroma hitlerizmo ir sovietizmo laikais? Ar jūs nežinote to, kad demokratinėje valstybėje laisvo menininko saviraiškos niekas nedraudžia, o atvirkščiai – į menininko saviraišką gilinamasi ir ją mėginama suvokti”.
Ji teigė, kad “menas nepriklauso moralės sferai, tai estetikos sfera”, taigi, jos įsitikinimu, menui leidžiama būti ir amoraliam. Labai geneali mintis.
Šios ištraukos – iš laikraščio “XXI amžius” redaktoriaus Edvardo Šiugždos straipsnio “Boikotuokime krikščionių jausmus įžeidžiantį spektaklį”.
Vytauto Visocko (Slaptai.lt) nuotr.
2012.10.07