Valstybinė eismo saugumo komisija pritarė Susisiekimo ministerijos iniciatyvai dėl alkoblokų sistemos diegimo Lietuvoje. Siekiant paspartinti šios sistemos įteisinimo procesą, numatoma inicijuoti kai kurių teisės aktų pataisas.
„Dėl neblaivių vairuotojų kaltės pernai šalies keliuose žuvo net 47 žmonės, arba daugiau nei 17 proc. visų 2014 metais žuvusių eismo dalyvių. Ši liūdna statistika mus verčia imtis neatidėliotinų priemonių. Viena jų – alkoblokai, kurie galėtų tapti neblaivių vairuotojų reabilitacijos programos dalimi ir būtų sąmoningai pasirenkama auklėjamoji priemonė“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Šie elektroniniai prietaisai, neleidžiantys neblaiviam vairuotojui užvesti variklio, galėtų būti įrengiami automobiliuose savanoriškumo principu. Svarstoma galimybė reabilitacijos programoje dalyvavusiems ir alkoblokus pasirinkusiems vairuotojams perpus sumažinti teisės vairuoti atėmimo terminą.
Numatoma, kad ši priemonė, skirta neblaiviems vairuotojams drausminti, būtų privaloma didelės rizikos arba didesnės svarbos transporto priemonėse: mokykliniuose autobusuose, viešajame, komerciniame, komunaliniame transporte.
Alkoblokų sistemos naudojimą siūloma įteisinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, kuriame planuojama numatyti ir neblaivių vairuotojų reabilitacijos programą.
Atsakingoms institucijoms reikėtų parengti Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimo projektą, kuriuo būtų numatytos nuostatos dėl neblaivių vairuotojų reabilitacijos programos, taip pat – nustatyti alkoblokų sistemos įrengimui transporto priemonėse keliamus reikalavimus ir parengti policijos pareigūnams skirtą darbo su šių elektroninių prietaisų sistema instrukciją.
Rengiantis alkoblokų įteisinimui Lietuvoje, remiamasi sėkminga Skandinavijos, Nyderlandų, Belgijos ir kitų Vakarų Europos šalių patirtimi.
Informacijos šaltinis – Susisiekimo ministerija.
2015.10.22; 04:15