Europos Komisija: Lietuvos biudžetas suplanuotos realistiškai, tačiau reikia nenukrypti nuo fiskalinės drausmės taisyklių


Print

Europos Komisija (EK) paskelbė Lietuvos 2016 m. biudžeto projekto vertinimą, kuris atliktas analizuojant Lietuvos 2016 m. biudžeto projekte suplanuotus rodiklius, taip pat pačios Komisijos sudarytas Lietuvos 2016 m. biudžeto rodiklių projekcijas.

EK savo išvadoje pažymi, kad 2016 m. Lietuvos biudžeto projektas yra parengtas pagal patikimas makroekonomines prielaidas. Pagal ES reglamentą Komisija iki spalio 30 d. turėjo teisę šaliai-narei grąžinti 2016 m. biudžetą kaip neatitinkantį Stabilumo ir augimo paktų reikalavimų, tačiau Lietuvos biudžetas nebuvo grąžintas. Komisija taip pat neprašė Lietuvos koreguoti biudžeto projekto kaip tokiais atvejais numatyta ES procedūrose.

EK numato, kad pagal šių metų biudžeto vykdymo tendencijas Lietuva 2015 m. atitiks Stabilumo ir augimo pakto reikalavimus – t.y. nenukryps nuo vidutinės trukmės laikotarpio tikslo, kuris buvo pasiektas 2014 m., kartu EK pastebi, kad šalies ekonomikos augimas 2015 m. gali būti lėtesnis (2015 m. BVP augs 1,7 proc., o 2016 m. – paspartės iki 2,9 proc.).

Vertindama Lietuvos 2016 m. biudžeto projektą, EK taip pat pareiškė nuomonę, kad egzistuoja rizika nukrypti nuo struktūrinio valdžios sektoriaus balanso rodiklio ir siūlo imtis priemonių, kad ir toliau viešųjų finansų valdymas atitiktų ES Stabilumo ir augimo pakto nuostatas. Kartu EK akcentuoja, kad tokia išvada suformuota neįvertinant Vyriausybės vykdomos mokesčių administravimo reformos efekto. EK taip pat atkreipia dėmesį, jog Lietuvoje pastaruoju metu pradėta diegti nemažai mokesčių administravimą gerinančių priemonių, ypač EK pažymi nuo 2015 m. vidurio pradėtą geresnio PVM surinkimo priemonę, nukreiptą į rizikingų sandorių tarp verslo subjektų identifikavimą.

Finansų ministerija primena, kad įgyvendinant mokesčių administravimo gerinimo priemones valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų visumos pajamų planas 2015 metais, net ir esant lėtesniam nei prognozuota ekonomikos augimui yra vykdomas su perviršiu. Mokesčių administravimo reforma bus tęsiama ir 2016 m.

EK savo išvadoje taip pat akcentuoja, kad 2016 m. Lietuvos biudžete numatyta sumažinti mokestinę naštą dirbantiesiems. Tai daroma didinant neapmokestinamąjį pajamų dydį (NPD) ir taip pasiekiant, kad mažiausiai uždirbančiųjų finansinė padėtis pagerėtų.

EK išvadoje pažymi, kad, palyginus ankstesnius (2013 m. sudarytus) ir dabartinius Lietuvos biudžeto planus, Lietuva pasiekė reikšmingą pažangą sumažinant išlaidas palūkanoms už valdžios sektoriaus skolą. Tai, be kita ko, lėmė mažesnis Lietuvos rizikos priedas, kuris buvo pasiektas nuosekliai vykdant drausmingą viešųjų finansų politiką.

Informacijos šaltinis – Finansų ministerijos Viešųjų ryšių skyrius.

2015.11.18; 05:42


Prisijunkite prie diskusijos