Kas padės jums žymiai produktyviau dirbti?


Kaip viską suspėti, neužsisėdint darbe iki vėlumos? Žurnalas Time su partnerių portalu inc. spausdina apžvalgininko Džefo Heigeno, kuris savo ruožtu pasitarė su Bel Bet Kuperiu iš kompanijos Buffer, straipsnį. Rekomendacijose atsižvelgta ir į kitų ekspertų idėjas.

1. „Suredaguoti darbų sąrašą“. „Vienas iš netikėčiausių, bet veiksmingiausių produktyvumo kėlimo metodų – apriboti reikalų, kuriuos aš įtraukiu į sąrašą, kiekį“, – prisipažįsta autorius. Jis pataria pasirinkti vieną, du ar tris (bet ne daugiau!) svarbiausių darbų.

Leo Babuta pataria: „Atlikite svarbiausius darbus iš pat ryto, arba namie, arba išsyk atėjęs į darbą. Jeigu jūs atidėsite vėlesniam laikui, tai užsisuksite, ir jums nebeužteks jiems laiko“.

Sąrašą galima papildyti smulkiais darbais, kuriuos jūs privalote atlikti po to, kai susidorosite su svarbiausiais.

Kita gudrybė – sudaryti darbų sąrašą iš anksto, išvakarėse. Tada galima ramiai gulti miegoti, o iš ryto, nekankinant abejonėms, imtis svarbiausių darbų.

Trečioji darbų sąrašo paslaptis – sudaryti jį vienai dienai. Kitaip susidarys įspūdis, kad esi apsikrovęs labiau nei atrodo. „Aš sudarau didelį sąrašą, įrašydamas viską, ką reikia padaryti, o paskui, kas vakarą perkeliu keletą punktų į savo rytojaus sąrašą“, – rašo autorius.

2. „Išmatuokite savo rezultatus, o ne laiką“, – rašo autorius.

Pavyzdžiui, jeigu turite parengti didelį projektą, reikia jį suskaidyti į „įveikiamus“ etapus. O paskui išbraukyti tai, kas įvykdoma kiekvieną dieną. Net jeigu projektui įgyvendinti sugaištama daug dienų. Autorius aiškina: „Aš juntu pasitenkinimo antplūdį kiekvieną kartą, kai išbraukiu dar vieną darbą, net jeigu parašiau skyrelį vos iš 200 žodžių“.

Taip pat galima sudaryti sąrašą to, ką padarei per vieną dieną. „Jūs nustebsite, kai sustiprės jūsų motyvacija svarbiam darbui atlikti ir susitelkti į jį – jūs norėsite suspėti dar daugiau“, – rašo autorius.

3. „Suformuokite įpročius, kurie padės jums pradėti darbą. Jeigu neturiu plano, nuo ko pradėti darbą, aš rytais paprastai nukrypstu į niekus ir gaištu laiką“.

Čia reikalingas šioks toks tvarkaraštis, kur tam tikras veiksmas – signalas smegenims ir kūnui pradėti darbą. „Paprastai aš sėdžiu prie stalo, geriu kavą ir tikrinu savo mėgstamus portalus, ar yra naujienų. Kai tik baigiu gerti puodelį kavos, tai signalas: metas baigti peržiūrą ir imtis darbo“, – rašo autorius Taip pat galima išjungti telefoną, pasimankštinti, pusryčiauti, pasiklausyti tam tikros muzikos.

Gyvenimas pagal tvarkaraštį – ne nuobodžių asmenybių dalia, o pasirinkimas tikslo siekiantiems žmonėms, kurie rado geresnį būdą tikslui pasiekti, rašo autorius.

4. „Pasekite, kur jūs tuščiai gaištate laiką“. Pirmiausia išsiaiškinkite, ką veikiate kiekvieną rytą, kai ruošiatės į darbą. Gal gaištate laiką, rinkdamiesi drabužius? Bet tai galima padaryti iš anksto, iš vakaro.

Dabar pasekite, kur gaištate laiką dieną: gal per dažnai įstringate socialiniuose tinkluose ar poros minučių pokalbis apie darbą virsta 10 minučių plepalais?

„Kai tik išsiaiškinsite, kas atima iš jūsų laiką ar skatina užsiimti niekais, keiskite ką nors konkrečiai iš šių savo įpročių“, – rašo autorius.

5. „Suformuokite įpročius, kurie padės jums nutraukti darbą. Įprotis dirbti viršvalandžius pavojingas, nes skatina atidėti darbus vėlesniam laikui“, perspėja autorius.

Kaip atsipalaiduoti?

1. Hemingvėjus patarė: „Geriausia – visada nutraukti darbą, kai jis sekasi ir tu žinai, kas (kūrinyje) atsitiks toliau“. Taip pat galima sustoti vidury biznio projekto: žinai, kas jau padaryta ir kuo reikia užsiimti toliau.

2. Įsakyti sau baigti darbą tiksliai nustatytu laiku. Tai moko teisingai nustatyti prioritetus – pradėti nuo to, kas svarbiausia.

3. „Išjunkite nešiojamąjį kompiuterį iš elektros tinklo. Jūs galėsite dirbti tik tiek, kiek dirbs akumuliatorius“, – sakoma straipsnyje.

4. Suplanuokite kokį nors malonų užsiėmimą po darbo. „Išorinės jėgos ir draugų spaudimas gali sukurti jums motyvaciją laiku susidoroti su darbais“.

5. Išsiugdyti relaksacijos ritualą – pavyzdžiui, pasivaikščioti po darbo, rašyti dienoraštį ar apsvarstyti praėjusią dieną su artimaisiais. Sudaryti rytojaus darbų sąrašą irgi tinka.

Šaltinis: Time

2014.04.21; 06:42

print

Prisijunkite prie diskusijos

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *