Lietuviškų prekių Taivane laukiama išskėstomis rankomis


Taivanas. Sostinė – Taipėjus

Taivane kitais metais turėtų atsirasti Lietuvos nacionalinis elektroninės prekybos paviljonas, kuriame bus prekiaujama lietuviškų prekės ženklų produktais – tokį projektą rengia „Versli Lietuva“. Pasak agentūros vadovės Dainos Kleponės, įgyvendinus sumanymą, šalies gamintojams atsivers Taivano rinka, kurioje, pažymi ji, Lietuvos produkcija yra itin laukiama. Įveikus biurokratines kliūtis, tikimasi Taivano pirkėjus pasiekti jau kitų metų pradžioje.
 
Kaip teigia D. Kleponė, el. komercijos sektorius Rytų ir Pietryčių Azijos regione yra labai didelis ir toliau sparčiai plečiasi, ne išimtis – ir Taivanas. „Versli Lietuva“ Taivano verslo delegacijos vizito spalio pabaigoje metu pristatė, kad nacionalinis Lietuvos paviljonas turėtų veikti Taivano el. prekybos platformoje „PChome“. Įsteigus paviljoną, platformos interneto svetainėje salos pirkėjai galės tiesiogiai įsigyti lietuviškų prekių.
 
D. Kleponė nurodo, kad galimybėmis internetu parduoti savo produkciją Taivane labiausiai turėtų pasidomėti maisto ir gėrimų, tekstilės, kosmetikos, maisto papildų ir interjero detalių gamintojai. Šių, kaip ir kitų vartojimo prekių, paklausa, nurodo pašnekovė, el. prekybos platformose yra didžiausia, o būtent lietuviškų prekių taivaniečiai itin laukia.
 
„Iš Taivano pusės yra didelis susidomėjimas pirkti lietuviškas prekes. Manome, kad potencialias yra didelis, kadangi pati rinka laukia lietuviškų prekių“, – mano „Versli Lietuva“ generalinė direktorė. Šios, tikina pašnekovė, labiausiai domina didesnes pajamas uždirbančius tolimosios Azijos pirkėjus, kuriems lietuviška produkcija siejasi su neįprastumu ir tvarumu.
 
„Tai yra egzotika, skirta didesnes nei vidutines pajamas gaunantiems žmonėms, kurie domisi tokiais labiau nišiniais projektais. Kitas dalykas, mūsų produktai kitoms šalims patrauklūs dėl mūsų įvaizdžio, kaip kad maistas ekologiškas, švarios šalies“, – teigė D. Kleponė. Jos spėjimu, verslo susidomėjimas turėtų būti nemažas ir norą dalyvauti projekte pareikš maždaug 25 bendrovės.
 
Prekybos pradžia numatoma 2022 m. pradžioje
 
„Versli Lietuva“ vadovė pabaigti visas biurokratines procedūras ir pakviesti Lietuvos prekės ženklus dalyvauti projekte tikisi jau kitų metų pirmąjį ketvirtį. Iki tol agentūra ketina įvykdyti viešąjį platformos pirkimą, pritraukti susidomėjusias įmones. Jos teigimu, teikti prašymus prekiauti paviljone galės maistą, gėrimus, tekstilę ir kt. paklausias prekes gaminantys prekės ženklai.
 
„Mes esame viešojo sektoriaus kompanija, tad turime praeiti visas biurokratines procedūras, kad tą el. komercijos platformą nupirktume, turime konkursą skelbti, turėtų platforma sudalyvauti viešųjų pirkimų procedūrose ir t.t. Tada, kai jau turėsime garantuotai nupirkę platformą, tada jau kviesime įmones, ir būtent šių kategorijų gamintojus pareikšti susidomėjimą. Tada jau turėsime ir sąlygas“, – procesą apibūdino D. Kleponė.
 
Ji nurodė, kad dalį prekybos paviljone kaštų, pavyzdžiui, bendras rinkodaros išlaidas ir platformos paleidimo išlaidas, dengs „Versli Lietuva“, o pačios įmonės Taivano el. prekybos platformai turės mokėti komisinį mokestį už įvykdytus pardavimus.
 
„Gamintojai turės mokėti komisinius nuo pardavimų, kas yra kintami kaštai ir tikrai yra draugiška vartotojui, ypač smulkiam verslui“, – pastebi D. Kleponė.
 
Paviljonas jau įsteigtas Kinijoje, netrukus veiks P. Korėjoje
 
„Versli Lietuva“ analogišką paviljoną jau įsteigė didžiausioje tarpvalstybinės el. komercijos platformoje Kinijoje „Tmall Global“. D. Kleponės teigimu, jame produkciją šiuo metu parduoda 17 lietuviškų įmonių.
 
„Nemaža dalis „Tmall“ pirkėjų yra Kinijoje, tačiau tai ne tik Kinijos, tai yra ir tas pats Vietnamas, ir kitos Pietryčių Azijos šalys. Apie 17 įmonių šiuo metu parduoda savo prekes per tą platformą. Žinoma, po visų negatyvių viešųjų ryšių Lietuvos atžvilgiu, pardavimai nėra tokie geri, kokių tikėjomės, tačiau pakankamai neblogi“, – apžvelgia D. Kleponė.
 
Netrukus dar vienas paviljonas turėtų būti įsteigtas ir Pietų Korėjoje. Korėjiečiams bus siūlomi 10 Lietuvos gamintojų tekstilės, kosmetikos gaminiai, maisto produktai ir gėrimai bei interjero prekės. Jo startą „Versli Lietuva“ numato metų pabaigoje – šiuo metu vykdoma prekiausiančių įmonių atranka, kuriamas paviljono dizainas.
 
Nacionaliniame el. prekybos paviljone veikianti įmonė turi galimybę parduoti savo produkciją tiesiai galutiniam vartotojui, o ne prekybos tinkluose. Kaip nurodo „Versli Lietuva“, lietuviškame paviljone bendrovės turi savo atskiras parduotuves bei užsakymų valdymo sistemą, kurioje gali stebėti tik savo pardavimus, juos analizuoti naudojantis verslo analitikos įrankius.
 
Planuojama, kad Taivane steigiamas Lietuvos nacionalinis prekybos paviljonas bus didžiausias ligi šiol plėtotas analogiškas projektas.
 
Lukas Juozapaitis (ELTA)
 
2021.11.09; 07:00
print

Prisijunkite prie diskusijos

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *