Savivaldybės kasmet skirsto lėšas seniūnijoms kelių ir gatvių atnaujinimui, tačiau ne visų savivaldybių vidaus tvarkose pakankamai aiškiai apibrėžti kriterijai, kuriais remiantis šis lėšų skirstymas vykdomas.
Atlikę korupcijos rizikos analizę STT pareigūnai nustatė, kad seniūnai, teikdami paraiškas Vilniaus rajono savivaldybei dėl finansavimo keliams prižiūrėti ir remontuoti, nedetalizuoja priežasčių, kodėl jie siūlo savivaldybėms finansuoti būtent šių kelių (gatvių) tvarkymą.
Siekiant užtikrinti lėšų administravimo skaidrumą, STT vertinimu, svarbu nustatyti seniūnų paraiškų turinio reikalavimus ir įpareigoti Vilniaus rajono savivaldybės seniūnus periodiškai teikti savivaldybei apibendrintą informaciją apie visus vietinės reikšmės kelius (gatves) ir jų techninę būklę, jos pokyčius ir lėšų poreikį.
Bet to, savivaldybės vidaus teisės aktuose yra įtvirtinta galimybė priimti skirtingus sprendimus dėl Savivaldybės finansavimo įnašo procentinio dydžio nustatymo, jei dalį išlaidų sutiktų padengti pats gyventojas, kuriam kelio tvarkymas, priežiūra ar remontas yra aktualus.
Pareigūnai taip pat atkreipia dėmesį, kad Vilniaus rajono savivaldybė neužtikrina, jog viešuosius tokio pobūdžio paslaugų pirkimus inicijuotų vieni, o vykdytų kiti asmenys. Inicijavimo ir vykdymo funkcijų atskyrimas vykdant viešuosius pirkimus sumažintų korupcijos riziką šioje srityje.
Vilniaus rajono savivaldybės korupcijos rizikos analizę rasite: http://www.stt.lt/lt/
Informacijos šaltinis – stt.lt portalas.
2016.01.14; 04:25