Vokietijos kompanija padeda Rusijos cenzūrai


Print

Vokietijos serverių operatorius Hetzner grasina Ukrainos naujienų portalui pašalinti jį iš tinklo.

Tai daroma Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnybos prašymu. „Reporteriai be sienų“ pasipiktinę.

Rusijos valdžia stengiasi adaptuoti ryšių su visuomene landšaftą pagal Vladimiro Putino vyriausybės norus. Šis atvejis ypač pažymėtinas, nes rodo, kad žiniasklaidos priežiūros tarnyba (Federacinė ryšių, informacinių technologijų ir masinių komunikacijų tarnyba – Rosskomndazor) eina toliau – ir savo pastangoms cenzūruoti informacijos erdvę net susiranda pagalbininkų Vokietijoje.

Populiarus Ukrainos naujienų portalas Glavcom.ua prieš keletą dienų paskelbė straipsnį, pavadintą „Sveikinimai Putinui – Sibiras nori atsiskirti nuo Maskvos“. Jame kalbama apie vieną visuomeninę grupę, kuri pasisako už „Sibiro federalizaciją“.

„Federalizacija – tai žodis, į kurį Kremlius šiuo metu reaguoja labai aštriai, bent jau Rusijos kontekste. Nes prorusiški maištininkai su „federalizacijos“ lozungu kovoja už nepriklausomybę nuo Ukrainos. Straipsnyje Glavcom.ua nurodoma, kad protestuotojų tikslas – ne atsiskirti nuo Rusijos, o sukurti „Sibiro respubliką Rusijos Federacijos sudėtyje“.

BBC „Rusų tarnyba“ irgi gavo Rosskomnadzor‘o raštą

Rusijos valdžia ne tik uždraudė manifestaciją su šūkiu „Už Sibiro federalizaciją“, kuri turėjo įvykti Novosibirske rugpjūčio viduryje, bet ir užblokavo puslapius internete, kurie atkreipia dėmesį į akciją, tarp jų ir grupę „Vkontakte“, rusišką Facebook analogą.

Rosskomnadzor pagrasino BBC „Rusų tarnybai“ užblokuoti jos žiniatinklio puslapį po to, kai ji paskelbė interviu su akcijos organizatoriumi. Padarius kai kuriuos pakeitimus, BBC pavyko išvengti blokavimo paskutiniu momentu. O Glavcom.ua atsidūrė  Rosskomnadzor‘o dėmesio centre dėl straipsnio ta tema. Rusijos valdžios reikalavimu didelis Vokietijos hosteris Hetzner Online AG pareikalavo, kad Ukrainos leidinio redakcija pašalintų straipsnį – priešingu atveju jos portalas bus užblokuotas. Glavcom.ua, įeinantis į žymiausių Ukrainos naujienų portalų TOP dešimtuką, buvo aptarnaujamas Hetzner Online AG.

Tiesioginis Vokietijos hosterio cenzūros faktas

Tuojau po to, kai Roskomnadzor nusiuntė laišką su perspėjimu hosteriui Hetzner, rugpjūčio 4 Hetzner atstovai pareikalavo, kad Glavcom.ua vadovas Viktoras Šlinčiakas pašalintų tekstą.

Spiegel Online skelbia tą susirašinėjimą. Čia Hetzner nenurodo Rusijos valdžios spaudimo, o remiasi savomis sąlygomis, kurias neva pažeidė minėto straipsnio turinys.

„Klientas privalo nespausdinti jokios informacijos, kuri pažeidžia trečiųjų asmenų teises arba kitaip pažeidžia įstatymą“. Tai liečia „erotinį, pornografinį, ekstremistinį ar amoralų turinį“. Čia nekalbama apie žurnalistiką.

Nežinia, ar Hetzner aptarinėjo su kuo nors teksto turinį. Bet akivaizdu, kad Vokietijos žiniatinklinio hostingo tiekėjas ėmėsi veiksmų po Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnybos skundo dėl Glavcom.ua portalo. Hetzner atsisako komentuoti šį atvejį, bet pabrėžė, kad tai standartinė „pranešimo apie pažeidimus“ procedūra.

Viktoro Janukovičiaus laikais Glavcom.ua vadovas Viktoras Šlinčiakas perkėlė portalą į Vokietijos serverį, nes Ukrainoje leidinį ne kartą atakavo DDoS „dėl straipsnių, kuriuos kritikavo Janukovičiaus režimo nariai“, kaip aiškino Šlinčiakas Spiegel Online. Todėl Ukrainos leidinio vadovas labai nusivylęs, kad Vokietijos serverio operatoriai taip paprastai pasiduoda Rusijos valdžios spaudimui.

Apie tai kalba ir tarptautiniai ekspertai. „Tiesiog piktina, kad Rosskomnadzor su tiksliai suformuluotu prašymu cenzūruoti kreipiasi į Vokietijos žiniatinklinių portalų hostingą, net per tarptautines sienas“, – pareiškė organizacijos „Reporteriai be sienų“ vykdantysis direktorius Astridas Frohloffas.

Iš tikrųjų Rusija nori pasiekti Glavcom.ua, kad daugiau neatsirastų nepageidaujamų pranešimų. Beje, naujienos tekstas, kaip ir anksčiau, prieinamas Ukrainos portale. Rusija taip stipriai stoja prieš Glavcom.ua todėl, kad tas portalas, kaip ir daugelis kitų Ukrainos portalų, išleidžiami ir rusų kalba. Ir, kaip ir dauguma Ukrainos portalų pastaraisiais mėnesiais, jo kursas griežtai nukreiptas prieš Kremlių.

Praėjusį antradienį Hetzner pakartojo reikalavimą portalo savininkui Šlinčiakui pašalinti nuorodą per 24 valandas, priešingu atveju jam gresia „server suspensijon“, tai yra atjungimas nuo serverio. Raštas baigiasi pastaba: „Tai paskutinis terminas“.

Kol kas Glavcom.ua vis dar serveryje. Leidinio techninė tarnyba dėl atsargumo perkelia portalą į Ukrainos serverį.

Priminsime, Ukrainos informacijos ir analizės agentūra Glavkom.ua yra gavusi oficialų Rusijos valdžios perspėjimą dėl priėjimo prie agentūros portalo apribojimo RF teritorijoje. Pranešime pabrėžta, kad portalas skelbia ekstremistinio pobūdžio naujienas, ir kaip pavyzdys pateikiamas vienintelis informacinis pranešimas apie pačių rusų iniciatyvą dėl Rusijos federalizacijos.

Šaltinis: www.Glavcom.ua ir Spiegel Online.

2014.08.11; 03:57


Prisijunkite prie diskusijos