puteikis_naglis

Kituose miestuose jau kaupiasi prabangių milžiniškų arenų statybos ir  išlaikymo patirtis: Vilniuje nėra baseinų, kuriuos galėtų lankyti už prieinamą kainą visi vaikai.

Valdžia sako, kad nėra pinigų, nes daug tenka sumokėti Jūsų minimos arenos privalomai dalies renginių nuomai (pagal ankstesnių miesto vadovų sutartis).

Šiauliuose kultūrai, menui, masiniam sportui, saviveiklai, ypač senjorų saviveiklai, labai trūksta pinigų – valdžia aiškina, kad labai daug kainuoja jų arenos išlaikymas.

Ar galima buvo padaryti kitaip Klaipėdoje? Be abejo, kad galima buvo. Teikiau, ir net ik aš, bet ir kiti miesto tarybos nariai, pasiūlymus, kurių esmė – kad arenoje atsirastų vietos daugeliui sporto klubų, saviveiklai, gal net visiems prieinamam baseinui.

Continue reading „Prisipirkus tortų nebeliko pinigų duonai”

krisciunas_edvardas

Kitas kosmopolitinės doktrinos bruožas – nihilistinis požiūris į gimtąją kalbą ir istoriją. Nihilizmas daro daugiausia žalos tautiškumui, kadangi toks požiūris mato vien klaidas, išdavystes, intrigas, kitais žodžiais tariant, vien tamsiąją istorijos dalį. Nihilistas žvelgia į tautą, jos istoriją per juodus akinius. Nebematomi tautos istorijos didybės momentai, kultūriniai laimėjimai, herojizmas, tautos kovos už laisvę, Lietuvos valstybės teigiama įtaka kaimyninėms tautoms. Neretai nihilistinė nuostata virsta pasityčiojimu iš garbingiausių tautos istorijos asmenybių. Štai prof. E. Gudavičius Vytautą viešai išvadino šunsnukiu. Rašytojas M. Ivaškevičius romane „Žali“ tyčiojosi ir šaipėsi iš ilgaamžės tautos istorijos, vadindamas partizanų vadus – girtuokliais, paleistuviais, mergišiais, žudikais. Prezidento V. Adamkaus patarėja N. Putinaitė knygelėje „Šiaurės Atėnų tremtiniai“, išleistoje kosmopolitinių jėgų finansuojamoje „Aidų“ leidykloje, šmeižė ir niekino tėvynės patriarchą J. Basanavičių. Ji, fanatiškai laikydamasi kosmopolitinio-nihilistinio požiūrio į tautos istoriją, ciniškai pasmerkė J. Basanavičių už tai, kad jis vadovavo lietuvių tautos kultūriniam atgimimui, kūrė „kultūrinę tautą“, o ne, anot N. Putinaitės, kosmopolitinę pilietinę visuomenę. Esą J. Basanavičius nukreipė Lietuvą į Rytus. N. Putinaitė antilietuviškas patyčias skleidė net per nacionalinį Lietuvos radiją, jai aktyviai pritarė antilietuviškas ir antikrikščioniškas nuostatas skleidžiantis „Lietuvos rytas“ ir jo ideologas kosmopolitas R. Valatka, taip pat politologas A. Kulakauskas.

Continue reading „Kosmopolitizmas ir lietuviškumas istorijoje ( 2 )”