Rusijos naikintuvas. EPA – ELTA nuotr.

Praėjusią savaitę, birželio 15-21 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 5 kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, pranešė Krašto apsaugos ministerija.
 
Birželio 15-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai, vykdę patruliavimą nurodytame sektoriuje tarptautinėje erdvėje virš Baltijos jūros, gavo nurodymą perimti Rusijos orlaivį SU-24MR, kuris skrido iš Kaliningrado srities be radiolokacinio atsakiklio, be iš anksto pateikto skrydžio plano, nepalaikė radijo ryšio su Regioniniu skrydžių valdymo centru (RSVC).
 
Birželio 16-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį TU-134, skridusį iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido su radiolokaciniu atsakikliu, su skrydžio planu, radijo ryšį su RSVC palaikė.
 
NATO naikintuvai taip pat atpažino orlaivį AN-30, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. AN-30 skrido su radiolokaciniu atsakikliu, radijo ryšį su RSVC palaikė, skrydžio planą turėjo. Taip pat atpažintas orlaivis SU-24MR, kuris skrido su dviejų SU-27 palyda iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Abu orlaiviai SU-27 grįžo atgal į Kaliningrado sritį. Ties Estija SU-24MR lydėjo du SU-35, kurie atskrido tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies. Orlaiviai skrido be radiolokacinių atsakiklių, be skrydžio planų, radijo ryšio su RSVC nepalaikė.
 
NATO naikintuvai

Tą pačią dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivį SU-24MR, kuris skrido su dviejų SU-27 palyda iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Abu SU-27 grįžo atgal į Kaliningrado sritį. Ties Estija SU-24MR lydėjo du SU-35, kurie atskrido tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies. Orlaiviai skrido be radiolokacinių atsakiklių, be skrydžio planų, radijo ryšio su RSVC nepalaikė.
 
Birželio 18-ąją NATO oro policijos naikintuvai atpažino orlaivį IL-20, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. IL-20 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planu, radijo ryšį su RSVC palaikė.
 
Kitą dieną, birželio 19-ąją, NATO naikintuvai atpažino orlaivį AN-12, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. AN-12 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planu, radijo ryšį su RSVC palaikė.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.06.23; 07:45

Rusijos naikintuvas

Praėjusią savaitę, birželio 8-14 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 8 kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, praneša Krašto apsaugos ministerija.
 
Birželio 8-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai atpažino orlaivį IL-20. Jis skrido tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. IL-20 skrido su iš anksto pateiktu skrydžio planu, be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį su Regioniniu skrydžių valdymo centru (RSVC) palaikė.
 
Birželio 10-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį IL-20, skridusį tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Kaliningrado srities ir atgal. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, be skrydžio plano, radijo ryšį su RSVC palaikė.
 
Rusijos karinis orlaivis

Tą pačią dieną NATO oro policijos naikintuvai atpažino du orlaivius Su-27, skridusius tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Kaliningrado srities ir atgal. Orlaiviai skrido be radiolokacinių atsakiklių, be skrydžio planų, radijo ryšio su RSVC nepalaikė.
 
NATO oro policijos naikintuvai taip pat atpažino du Rusijos orlaivius Su-27, skridusius tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Kaliningrado srities ir atgal, ir Su-24MR, skridusį tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaiviai skrido be radiolokacinių atsakiklių, be skrydžio planų, radijo ryšio su RSVC nepalaikė.
 
Birželio 10-ąją NATO oro policijos naikintuvai taip pat atpažino du orlaivius Su-27, skridusius tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Kaliningrado srities ir atgal, ir Su-24MR, skridusį tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaiviai skrido be radiolokacinių atsakiklių, be skrydžio planų, radijo ryšio su RSVC nepalaikė.
 
Naikintuvai. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Taip pat birželio 10-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį An-26, skridusį tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. An-26 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planais, radijo ryšį su RSVC palaikė.
 
NATO oro policijos naikintuvai atpažino ir orlaivį An-12, skridusį tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Kaliningrado srities į žemyninę dalį. An-12 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planu, radijo ryšį su RSVC palaikė.
 
Birželio 11 dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivį IL-20, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities virš Baltijos jūros. IL-20 skrido be radiolokacinio atsakiklio, be skrydžio plano, radijo ryšio su RSVC nepalaikė.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.06.15; 10:45

Praėjusią savaitę, balandžio 6-12 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 4 kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.
 
Kaip praneša Krašto apsaugos ministerija, balandžio 6-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai atpažino Rusijos orlaivį IL-76, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. IL-76 turėjo iš anksto pateiktą skrydžio planą, skrido su radiolokaciniu atsakikliu, radijo ryšį su Regioniniu skrydžių valdymo centru (RSVC) palaikė.
 
Balandžio 9-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. AN-26 skrido su skrydžio planu, be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį su RSVC palaikė.
 
Balandžio 11 dieną NATO oro policijos naikintuvai atpažino orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. AN-26 skrido su skrydžio planu, be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį su RSVC palaikė.
 
Tą pačią dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivį IL-76, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. IL-76 skrido su skrydžio planu, su radiolokaciniu atsakikliu, radijo ryšį su RSVC palaikė.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.04.14; 12:00

Praėjusią savaitę – sausio 12-19 dienomis – NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.
 
Sausio 15 d., kaip praneša Krašto apsaugos ministerija, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino TU-134 orlaivį, du orlaivius SU-35 ir du orlaivius SU-27. Orlaivis TU-134 skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, skrydžio planą turėjo, radijo ryšį regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.
 
Du orlaiviai SU-35 lydėjo orlaivį TU-134, skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies ir grįžo į ją be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio planą turėjo. Du orlaiviai SU-27 lydėjo orlaivį TU-134, skrido iš Rusijos Kaliningrado srities ir grįžo į ją be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.
 
Sausio 17 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino TU-134, du orlaivius SU-27 ir du orlaivius SU-35.
 
Orlaivis TU-134 skrido iš Rusijos Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė, skrydžio planą turėjo. Du orlaiviai SU-27 lydėjo orlaivį TU-134, skirdo iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities ir grįžo į ją be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.
 
Du orlaiviai SU-35 lydėjo orlaivį TU-134, skrido iš Rusijos žemyninės dalies ir grįžo į ją be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2020.01.20; 10:30

Rusijos naikintuvų gamintojas „Suchoj“ pradėjo įgyvendinti sandorį su Rusijos karinėmis oro pajėgomis dėl modernių 5-os kartos naikintuvų Su-57 tiekimo, pranešė Rusijos vicepremjero Jurijaus Borisovo atstovai.
 
Kariuomenės ir „Suchoj“ sandoris dėl 76 naikintuvų Su-57 įsigijimo buvo pasirašytas anksčiau vykusiame forume „Armija-2019“.
 
„Šiuo metu „Suchoj“ pradėjo vykdyti savo įsipareigojimus. Rusija sulauks pačių moderniausių daugiafunkcinių 5-os kartos naikintuvų, o tai sustiprins Rusijos karinių oro pajėgų galią“, – teigė J. Borisovo atstovai.
 
Rusijos vyriausybė tikisi, kad pirmieji Su-57 bus pristatyti jau šiemet.
„Pirmasis naikintuvas bus perduotas užsakovui (Rusijos karinėms oro pajėgoms) iki 2019 m. pabaigos“, – sakoma J. Borisovo atstovų pranešime.
 
Jei „Suchoj“ pavyks pristatyti Su-57 Rusijos kariuomenei, šie orlaiviai bus jau ketvirti aktyviai naudojami 5-os kartos naikintuvai. Šiuo metu naudojami tik trys 5-os kartos naikintuvai: amerikiečių F-22 „Raptor“, F-35 „Lightning II“ ir kinų „Chengdu“ J-20.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.07.30; 02:00

 
Gegužės 13 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. AN-26 skrido be veikiančio radiolokacinio atsakiklio, su Regioniniu skrydžių valdymo centru (RSVC) radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo.

Gegužės 14 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino du Rusijos Federacijos orlaivius SU-27, skridusius tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities pasitikti orlaivio IL-22 ir grįžusius atgal. Orlaiviai skrido be veikiančių radiolokacinių atsakiklių, su RSVC radijo ryšio nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.

Gegužės 14 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivius IL-22 ir du SU-27, skridusius tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. SU-27 pusiaukelėje apsisuko ir grįžo atgal į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. IL-22 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Abu Su-27 skrido be veikiančių radiolokacinių atsakiklių, su RSVC radijo ryšio nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.

Gegužės 15 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino du Rusijos Federacijjos orlaivius IL-22 ir du SU-27, skridusius tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Abu SU-27 pusiaukelėje apsisuko ir grįžo atgal. IL-22 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Abu Su-27 skrido be veikiančių radiolokacinių atsakiklių, su RSVC radijo ryšį nepalaikė, skrydžio plano neturėjo. 

Gegužės 16 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivį TU-134, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. TU-134 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, skrydžio planą turėjo, su RSVC radijo ryšio nepalaikė.

Gegužės 17 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivį TU-134, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. TU-134 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, skrydžio plano neturėjo, su RSVC radijo ryšį palaikė, pranešė Krašto apsaugos ministerija.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.05.21; 06:30

Rusija pristatys pirmuosius keturis naikintuvus Su-30SM Armėnijai jau kitų metų pradžioje, teigia Armėnijos gynybos ministras Davidas Tonojanas.

„Pirmame etape keturi naikintuvai, dalį lėšų mes jau sumokėjome. Toliau labai aktyviai ginkluosimės. Bet kuriuo atveju planuojame toliau įsigyti rusiškos ginkluotės“, – konferencijoje Maskvoje kalbėjo D. Tonojanas.

Anksčiau skelbta, kad Jerevanas siekia įsigyti iš viso 12 tokių naikintuvų iš Rusijos.

„Tęsiame derybas dėl kitos Su-30SM partijos pristatymo. Viskas priklausys nuo to, kaip greitai ši produkcija bus paruošta. Pirmoji partija bus pristatyta šiemet arba kitų metų pradžioje“, – vasarį žurnalistams sakė D. Tonojanas.
 
Informacijos šaltinis – ELTA
 
2019.04.25; 08:30

Praėjusią savaitę, vasario 11-17 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai keturis kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, pranešė Krašto apsaugos ministerija.

Vasario 13-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai atpažino orlaivį „SU-27“, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, nepalaikė radijo ryšio su Regioniniu skrydžių valdymo centru ir neturėjo iš anksto pateikto skrydžio plano.

Vasario 15-ąją NATO naikintuvai turėjo perimti ir atpažinti orlaivį „AN-72“, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Jis skrido be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. NATO naikintuvai nutraukė misiją, kai orlaivio įgula įsijungė radiolokacinį atsakiklį.

Tą pačią dieną NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos orlaivį „AN-26“, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį palaikė, skrydžio plano neturėjo. 

Vasario 16-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį „AN-26“, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities. Orlaivis skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Vėliau orlaivis apsisuko ir grįžo atgal į Kaliningrado sritį. 

Tuo pačiu kilimu NATO oro policijos naikintuvai atpažino ir orlaivį „SU-27“, skridusi tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis „SU-27“ skrido be radiolokacinio atsakiklio, nepalaikė radijo ryšio ir neturėjo skrydžio plano.

Informacijos šaltinis – ELTA

2019.02.18; 12:07

Praėjusią savaitę, vasario 4-10 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai septynis kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinio orlaivių.

Vasario 5 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos (RF) orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, su Regioniniu skrydžių valdymo centru (RSVC) radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo.

Vasario 6-ąją NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos orlaivį IL-22, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. IL-22 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Tuo pačiu kilimu naikintuvai atpažino ir orlaivį IL-22 lydėjusius du orlaivius SU-35, skridusius iš RF žemyninės dalies į Kaliningrado sritį – skrido su skrydžio planu, radijo ryšio su RSVC nepalaikė, skrido be radiolokacinio atsakiklio. 

Tą pačią dieną, vasario 6-ąją, pasak Krašto apsaugos ministerijos pranešimo, NATO oro policijos naikintuvai atpažino RF orlaivį SU-24M, kuris įskrido į tarptautinę oro erdvę iš Kaliningrado srities į Baltijos jūrą ir grįžo atgal į Kaliningrado sritį. Skrido be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšio su RSVC nepalaikė, skrydžio plano neturėjo. 

Vasario 7 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino RF orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš RF Kaliningrado srities į RF žemyninę dalį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį su RSVC palaikė, skrydžio planą turėjo.

Tą pačią dieną NATO oro policijos naikintuvai atpažino RF orlaivį IL-22, skridusį tarptautine oro erdve iš RF Kaliningrado srities į RF žemyninę dalį. Orlaivis IL-22 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Oro policijos naikintuvai atpažino ir dar du SU-35, skridusius tarptautine oro erdve iš RF Kaliningrado srities į RF žemyninę dalį. SU-35 skrido be radiolokacinių atsakiklių, su RSVC radijo ryšio nepalaikė, skrydžio planų neturėjo.

Vasario 8-ąją NATO oro policijos naikintuvai atpažino orlaivį IL-78, skridusį tarptautine oro erdve iš RF žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. IL-78 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo.

Informacijos šaltinis – ELTA

2019.02.12; 07:13

Praėjusią savaitę, gruodžio 24-30 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, pranešė Krašto apsaugos ministerija.

Gruodžio 25-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai atpažino Rusijos orlaivį „IL-20“, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, iš anksto pateiktą skrydžio planą turėjo, ryšį su Regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė. 

Gruodžio 26-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį „IL-18,“ skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planu, radijo ryšį su Regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.

Informacijos šaltinis – ELTA

2019.01.01; 05:00

Praėjusią savaitę, liepos 30-rugpjūčio 5 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai aštuonis kartus kilo atpažinti ir lydėti Rusijos Federacijos karinių orlaivių, skridusių tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros.

Liepos 30-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvų pilotai atpažino orlaivį „AN-26“, skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. „AN-26“ skrido be radiolokacinio atsakiklio, iš anksto pateiktą skrydžio planą turėjo, su regioniniu skrydžių valdymo centru radijo ryšį palaikė.

Tą pačią dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivį „AN-26“, skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, skrydžio planą turėjo, radijo ryšį palaikė.

Kitą diena, liepos 31-ąją, NATO oro policijos naikintuvai lydėjo orlaivį „AN-26, skridusį iš Kaliningrado srities į žemyninę dalį. „AN-26“ skrido be radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, radijo ryšį palaikė.

Tą pačią dieną NATO naikintuvai lydėjo penkių orlaivių „SU-30SM“ grupę, skridusią į Kaliningrado sritį. Visi orlaiviai skrido be skrydžio plano, vienas jų skrido su radiolokaciniu atsakikliu, radijo ryšį palaikė.

Rugpjūčio 1-ąją NATO naikintuvai lydėjo „IL-38“, skridusį į Kaliningrado sritį. „IL-20“ skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, radijo ryšio nepalaikė.

Tą pačią dieną NATO naikintuvai lydėjo dar vieną orlaivį“ IL-38“, skridusį į Kaliningrado sritį. Jis skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, su radijo ryšio nepalaikė.

Rugpjūčio 2-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį „IL-38“, skridusį į Kaliningrado sritį. „IL-20“ skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, su radijo ryšio nepalaikė.

Rugpjūčio 3-ąją NATO naikintuvai lydėjo orlaivį „IL-76“, skridusį į Kaliningrado sritį. „IL-20“ skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, radijo ryšį palaikė.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.08.07; 05:30

Japonijos vyriausybė pareiškė Rusijai protestą dėl naikintuvų Su-35S dislokavimo Iturupo saloje. Tai pirmadienį per spaudos konferenciją pranešė Japonijos ministrų kabineto generalinis sekretorius Yoshihidė Suga.

„Per ambasadą Maskvoje buvo pareikštas protestas RF užsienio reikalų ministerijai“, – sakė jis, žurnalistų prašymu komentuodamas informaciją, kad Rusija praėjusią savaitę permetė naikintuvų Su-35S į Jasno oro uostą Iturupo saloje. Y. Suga taip pat pabrėžė, kad Maskvos veiksmai „prieštarauja Japonijos pozicijai ir verčia labai apgailestauti“.

Kartu Y. Suga pabrėžė, jog Japonijos vyriausybė „ves aktyvų dialogą su Rusija, kad būtų išspręstas keturių šiaurinių salų (taip Japonijoje vadinamos pietinės Kurilų salos) priklausomybės klausimas ir sudaryta taikos sutartis“.

Rusija ir Japonija nuo praėjusio amžiaus vidurio su pertraukomis rengia konsultacijas, kad parengtų taikos sutartį. Pagrindinė kliūtis, trukdanti ją sudaryti, – salų problema. Japonija pretenduoja į keturias Kurilų salas – Iturupą, Kunaširą, Šikotaną ir Habomajų, remdamasi 1855 metų prekybos ir sienų sutartimi. Maskva teigia, kad Pietų Kurilai atiteko Sovietų Sąjungai pagal Antrojo pasaulinio karo išdavas, ir Rusijos suverenitetas juose nekelia abejonių.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.08.07; 03:00

Praėjusią savaitę, birželio 4-10 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 8 kartus kilo lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Birželio 4 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino orlaivius IL-20 ir SU-24MR. Orlaivis IL-20 skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį, be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė, skrydžio planą turėjo. Orlaivis SU-24MR skrido iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities ir grįžo atgal į Kaliningrado sritį, be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.

Birželio 5 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 4 kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys policijos naikintuvai atpažino orlaivį AN-12, skridusį iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį, be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė, skrydžio planą turėjo.

Tą pačią dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivius 2xSU-24, skridusius iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities ir grįžusius atgal į Kaliningrado sritį, be radiolokacinių atsakiklių, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio planų neturėjo.

NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys policijos naikintuvai taip pat atpažino orlaivius AN-26 ir AN-12, skridusius iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį, be radiolokacinių atsakiklių, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio planus turėjo.

Tą pačią dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivius 2xSU-27, skridusius iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities ir grįžusius atgal į Kaliningrado sritį, be radiolokacinių atsakiklių, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio planų neturėjo.

Birželio 9 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 3 kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino orlaivį IL-20, skridusį iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį. Orlaivis IL-20, be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė, skrydžio planą turėjo.

Tą pačią dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivį AN-26, skridusį iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities ir grįžusį atgal į Kaliningrado sritį, skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, radijo ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė, skrydžio planą turėjo.

NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir orlaivį SU-24, skridusį iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį, be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšio su regioniniu skrydžių valdymo centru nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.

Informacijos šaltinis – ELTA

2018.06.12; 03:00

Reagavimo į orlaivius prie Baltijos valstybių sienų duomenys 2017 07 03-09

Liepos 3-9 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Liepos 4 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai vieną kartą buvo pakelti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusį Rusijos Federacijos orlaivį IL-20 iš žemyninės Rusijos Federacijos dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be atsakiklio, be skrydžio plano, ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.

Liepos 7 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai vieną kartą buvo pakelti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusį Rusijos Federacijos orlaivį IL-20 iš Kaliningrado srities į žemyninę Rusijos Federacijos dalį. Orlaivis skrido be atsakiklio, su skrydžio planu, ryšį su regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.

Informacijos šaltinis – Krašto apsaugos ministerija

2017.07.13; 06:11

Praėjusią savaitę – birželio 19-25 dienomis – NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių. 

Rusijos karinis orlaivis

Birželio 21-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai du kartus buvo pakelti palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusius Rusijos karinius orlaivius. Pirmą kartą NATO orlaiviai buvo pakelti palydėti Rusijos orlaivio „Tu- 154“ ir dviejų naikintuvų „Su-27“, skridusių iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį.

„Su-27“ skrido su iš anksto pateiktu skrydžio planu, be atsakiklio, ryšio su skrydžių valdymo centrais nepalaikė, „Tu-154“ skrido su skrydžio planu, atsakikliu ir ryšį palaikė.

Antrą kartą NATO naikintuvai buvo pakelti palydėti kitą grupę Rusijos Federacijos orlaivių, kurią sudarė 16 orlaivių, skridusių iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Iš jų – „Su-27“, „Su-24“, „Su-34“, „Tu-154“ ir „Tu-134“. „Tu-154“ ir „Tu-134“ skrido su iš anksto pateiktu skrydžio planu, atsakikliu ir ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė. Kiti orlaiviai skrido be iš anksto pateikto plano, be atsakiklių, ryšio su skrydžių valdymo centrais nepalaikė.

Kaip jau skelbta, birželio 21-ąją Lietuvos karinės oro pajėgos užfiksavo du Lietuvos valstybinės sienos kirtimus oro erdvėje ties Dubičiais ir Musteika Varėnos rajone. Užfiksuota, kad civilinis orlaivis „An-2“ įskrido į Lietuvos teritoriją du kartus. Pažeidimas fiksuotas Lietuvos kariuomenės oro erdvės stebėjimo priemonėmis ir vizualiai. Dėl šio įvykio Lietuvos užsienio reikalų ministerija Baltarusijos ambasadai birželio 22 dieną įteikė notą.

Informacijos šaltinis – ELTA

2017.06.27; 05:12

Praėjusią savaitę, birželio 12-18 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai devynis kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių. 

Rusijos karinis orlaivis

Birželio 14 dieną NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus buvo pakelti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusius Rusijos Federacijos karinius orlaivius: šešis Su-27, du Su-24 MR, keturis Su-34, vieną An-26 ir du IL-20. Du Su-27 ir vienas IL-20 pakilo ir leidosi Kaliningrado srityje. Kiti orlaiviai skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Visi orlaiviai skrido be įjungtų atsakiklių, be skrydžių planų, ryšio nepalaikė.

Birželio 15 dieną NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai keturis kartus buvo pakelti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusius Rusijos Federacijos karinius orlaivius: aštuonis Su-27, vieną An-26, vieną A-50 ir du Tu-160. Keturi Su-27 orlaiviai skrydžius vykdė iš Kaliningrado srities ir atgal į Kaliningrado sritį, kai kiti keturi Su-27 orlaiviai skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį.

Tik du Su-27 orlaiviai skrido pagal skrydžių planus tačiau be įjungtų atsakiklių, be skrydžių planų, ryšio nepalaikė, kiti šeši Su-27 orlaiviai skrido be įjungtų atsakiklių, be skrydžių planų, ryšio nepalaikė. An-26 ir A-50 skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį pagal skrydžio planus, ryšį palaikė tik An-26, abu orlaiviai be įjungtų atsakiklių. Du Tu-160 skrydžius vykdė su įjungtais atsakikliais, be skrydžių planų, ryšio nepalaikė.

Birželio 16 dieną NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai vieną kartą buvo pakelti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusį Rusijos Federacijos orlaivį IL-20 iš Kaliningrado srities į žemyninę Rusijos dalį be įjungto atsakiklio, su skrydžio planu ir ryšį palaikė.

Birželio 17 dieną NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai vieną kartą buvo pakelti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusius Rusijos Federacijos karinius orlaivius A-50 ir An-26. A-50 skrido iš Kaliningrado srities į žemyninę Rusijos Federacijos dalį, o An-26 skrido iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado skirtį. Abu orlaiviai skirdo be įjungtų atsakiklių, su skrydžių planais, ryšį palaikė.

Birželio 18 dieną NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai vieną kartą buvo pakelti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros skridusius Rusijos Federacijos karinius orlaivius An-26 ir IL-76. An-26 skrido iš Kaliningrado srities į žemyninę Rusijos Federacijos dalį be įjungto atsakiklio, su skrydžio planu, ryšį palaikė. IL-76 skrido iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį pagal skrydžio planą, su įjungtu atsakikliu ir ryšį palaikė, pranešė Krašto apsaugos ministerija.

Informacijos šaltinis – ELTA

2017.06.20; 07:55

Praėjusią savaitę – gegužės 22-28 dienomis – NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai šešis kartus buvo pakelti lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Gegužės 22-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai atpažino ir palydėjo tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusį Rusijos Federacijos orlaivį „An-26“. Jis skrido iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. „An-26“ skrydį vykdė be įjungto atsakiklio, pagal iš anksto pateiktą skrydžio planą, ryšį palaikė.

Tą pačią dieną NATO naikintuvų pilotai palydėjo tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusį kitą Rusijos orlaivį „An-26“. Jis skrido su įjungtu atsakikliu, pagal klaidingą skrydžio planą, ryšį palaikė.

Gegužės 23-iąją NATO naikintuvams teko lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusį Rusijos orlaivį „Tu-134“. Skrisdamas iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį „Tu-134“ skrydį vykdė be įjungto atsakiklio, pagal pavėluotai pateiktą skrydžio planą, ryšį palaikė.

Gegužės 25-ąją NATO naikintuvai palydėjo Rusijos orlaivį „IL-20“. Jis skrydį vykdė be įjungto atsakiklio, be skrydžio plano, ryšio nepalaikė.

Gegužės 26-ąją NATO naikintuvai lydėjo tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusius Rusijos orlaivius „Tu-134“ ir „2x Su-27“. „Tu-134„iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį skrido su įjungtu atsakikliu, pagal iš anksto pateiktą skrydžio planą, ryšį palaikė. „2x Su-27“ palydėjo „Tu-134“ iki Suomijos įlankos ir grįžo atgal į Kaliningrado sritį.

Gegužės 28-ąją NATO naikintuvai palydėjo tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusius Rusijos orlaivius „An-72“ ir „2x Su-27′. Iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį „An-72“ skrido su įjungtu atsakikliu, pagal skrydžio planą, ryšį palaikė. Antrasis orlaivis skrido be įjungtų atsakiklių, be skrydžių planų, ryšio nepalaikė.

Informacijos šaltinis – ELTA ir Krašto apsaugos ministerija

2017.05.30; 01:30

Kovo 20-26 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus buvo pakelti atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Kovo 24 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo Rusijos Federacijos orlaivį An-26, skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. An-26 orlaivis skrydį vykdė be skrydžio plano, be įjungto autoatsakiklio ,tačiau ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė.

Kovo 25 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo Rusijos Federacijos orlaivį Il-18, skridusį iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Il-18 skrydį vykdė pagal pateiktą skrydžio planą, su įjungtu autoatsakikliu ir ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė.

Informacijos šaltinis – Krašto apsaugos ministerija.

2017.03.27; 07:30

(Reagavimo į orlaivius prie Baltijos valstybių sienų duomenys – 2017 02 13 – 2017 02 19)

Vasario 13-19 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 2 kartus kilo atpažinti ir lydėti Rusijos Federacijos karinių orlaivių, skridusių tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros.

Vasario 14 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo Rusijos Federacijos orlaivį Il-22, skridusį iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį ir juos lydėjusius du Su-27. Il-22 į ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, skrido su įjungtu autoatsakikliu, skrido be skrydžio plano. Jį lydėję Su-27 skrido be išankstinių planų, ryšio su skrydžių valdymo centrais nepalaikė, nebuvo įsijungę autoatsakiklių.

Vasario 16 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai atpažino ir palydėjo Rusijos Federacijos orlaivį, Il-22 skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį sritį ir juos lydėjusius du Su-27. Il-22 skrydį vykdė pagal pateiktą skrydžio planą, su įjungtu autoatsakikliu ,ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė. Jį lydėję Su-27 skrido be išankstinių planų, ryšio su skrydžių valdymo centrais nepalaikė, nebuvo įsijungę autoatsakiklių.

Informacijos šaltinis – Krašto apsaugos ministerija.

2017.02.20; 04:50

Gruodžio 5 – 11 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai penkis kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių.

Gruodžio 6 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus buvo pakelti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį skridusius Rusijos Federacijos karinius orlaivius IL-38 ir An-26 .

Orlaiviai skrido pagal planus, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, bet skrido su išjungtais atsakikliais.

Gruodžio 7 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus buvo pakleti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį skridusius Rusijos Federacijos karinius orlaivius Su-34 ir IL-38. Orlaivis Su-34 skrido pagal skrydžio planą, tačiau nepalaikė ryšio su skrydžių valdymo centrais, skrido su išjungtu atsakikliu. IL-38 skrido pagal planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, bet skrido su išjungtu atsakikliu.

Gruodžio 10 d. NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai buvo kartą pakelti atpažinti ir palydėti tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Rusijos Federacijos žemininės dalis į Kaliningrado sritį skridusius Rusijos Federacijos karinius orlaivius An-26. Vienas jų skrido pagal skrydžio planą, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, bet skrido be įjungto auto atsakiklio. Kitas – su planu, ryšį su skrydžių valdymo centrais palaikė, skrido su įjungtu autoatsakikliu.

 Informacijos šaltinis – Krašto apsaugos ministerija.

2016.12.13; 05:49