Atsargiai – „Russia Today“ didina savo galią


Print

Visą pasaulį aprėpianti BBC informacinė agentūra baiminasi, kad pralaimės informacinį karą Rusijai, nes vienas iš pagrindinių Kremliaus ruporų pasaulyje didina įtaką. Omenyje turima sparčiai besiplečianti prokremliška televizija „Russia Today“.

Buvęs BBC direktorius Piteris Horoksas perspėja, kad rusiški ir kinietiški informaciniai kanalai finansiškai jau gerokai stipresni nei BBC. Apie tai praneša leidinys „The Guardian“ (publikacijos autorius – Džoš Helidei).

Norite paklausti, ką tai reiškia? Tai reiškia, kad Didžioji Britanija ir JAV pralaimi informacinį karą Rusijai.

Piteris Horoksas pabrėžė, kad britų ministrams derėtų ieškoti papildomų lėšų pasauliniam BBC, nes tik tokiu atveju šis informacinis kanalas galėtų duoti rimtą atsaką Europą užtvindžiusiai rusiškai propagandai.

„The Guardian“ komentuoja: „Po karinės Vladimiro Putino intervencijos į Ukrainą tarptautinė Vakarų bendruomenė sunerimusi dėl Kremliaus finansuojamų televizijos kanalų aktyvumo bei stiprumo, ypač – dėl kiaurą parą dirbančio „Russia Today“.

Premjeras Deividas Kameronas pranešė pranešė britų parlamentarams, kad apie šią problemą kalbėjosi su JAV prezidentu Baraku Obama. Taigi rusiški televizijos kanalai pateikia žiūrovams iškreiptą vaizdą apie Ukrainą. Savo susirūpinimą dėl stiprėjančios rusiškos propagandos Baltijos valstybės išdėstė dar per viršūnių G20 susitikimą Australijoje.

Tačiau kalbos taip ir liko kalbomis. Vakarų politikai tarsi ir supranta laukiančias bėdas, bet elgiasi atvirkščiai, nei derėtų. Pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos užsienio reikalų ministerija nustojo finansuoti pasaulinę BBC, ir dabar jos išlaidas padengia britų žiūrovai, mokėdami abonimentinį mokestį. Šių lėšų rimtam pasipriešinimui, žinoma, neužtenka.

Tad turime tai, ką turime: rusiškąjį BBC variantą nūnai žiūri du kartus daugiau žiūrovų nei anksčiau. Beje, „Russia Today“ savo propagandą ir dezinformaciją perduoda anglų, ispanų, arabų ir rusų kalbomis. Neseniai „Russia Today“ atidarė savo kanalą Didžiojoje Britanijoje (būstinė – Londono centre), o 2015-aisiais planuoja paleisti vokiškąjį ir prancūziškąjį kanalus.

Vladimiras Putinas pasirūpino, kad 2015-aisiais metais „Russia Today“ biudžetas išaugtų maždaug 40 proc. – pasiektų 15,38 milijardų rublių sumą. Šis kanalas giriasi apimantis 700 milijonų žiūrovų auditoriją visame pasaulyje. Nors, tiesa, nepateikia tai patvirtinančių duomenų. O juk „Russia Today“ neseniai įkėlė koją ir į Pietų Ameriką, kur daug – ispaniškai kalbančiųjų.

Vakarų nerimą stiprina ir aplinkybė, kad Kremlius finansiškai stiprina ir informacinę agentūrą „Rossija segodnia“. Šių metų gruodžio pradžioje ši agentūra paleido angliškąjį internetinį portalą ir radijo stotį „Sputnik“ (vietoj „Golos Rossiji“). Agentūros vadovas Dmitrijus Kiseliovas išdidžiai pareiškė, kad projektas skirtas „tiems, kurie pavargo nuo agresyvios Vakarų propagandos ir pasaulio, kur dominuoja Vašingtonas“.

Šių metų lapkričio mėnesį Didžiosios Britanijos Ryšių valdyba pagrūmojo britiškai „Russia Today“ versijai dėl tendencingumų ir dezinformacijų. Esą taip elgtis negalima. Jei ši televizija ir toliau taip begėdiškai elgsis, ji sulauks sankcijų…

Tačiau kai kurie žiniasklaidos ekspertai Didžiojoje Britanijoje mano, kad baudžiamosios akcijos „Russia Today“ televizijai gali būti naudingos. „Russia Today“ tarsi tyčia provokuoja britus, kad iš Ryšių valdybos sulauktų finansinių baudų ar net būtų uždaryta. Suprask, „Russia Today“ specialiai kursto konfliktinę situaciją, nes bet kokie draudimai ją tik dar labiau išpopuliarintų ir įduotų į rankas galimybę piktintis „britiškomis cenzūromis“.

Sara Fiort, buvusi „Russia Today“ korespondentė Londone, šių metų vasarą pasitraukusi iš šio darbo protestuodama prieš vienpusiškumą ir tendencingumą nušviečiant įvykius Ukrainoje, pareiškė, kad „Russia Today“ dirbantys aukšto žurnalistai uždirba pasakiškai didelius honorarus, o vidutiniokai – 4300 svarų sterlingų į rankas, jau atskaičius visus mokesčius. Beje, tai – irgi labai didelis atlygis. Štai kodėl, pasak Saros Fiort, net ir padorūs, sąžiningi žurnalistai ilgai nesitraukia iš šios televizijos – labai jau įspūdingi honorarai.

Be kita ko, „Russia Today“ vadovybė neduoda interviu. Ji linkusi likti šešėlyje. Ji niekam nepasakoja apie savo planus, ketinimus. Pavyzdžiui, „The Guardian“ pageidavo, kad „Russia Today“ atsakytų į keletą jų klausimų. „Russia Today“ pasirinko tylėjimo taktiką.

Informacijos šaltinis – The Guardian.

2014.12.26; 05:23


Prisijunkite prie diskusijos