Skandalingasis Džulijanas Asandžas atsidūrė Rusijos televizijoje


Print

Nuo 2012 metų kovo mėnesio skandalingojo informacinio resurso “WikiLeaks” įkūrėjas Džulijanas Asandžas taps televizijos kanalo “Russia Today” darbuotoju. Čia Dž.Asandžas turės autorinę laidą.

Šią keistą žinią perduoda leidinys “Tageszeitung”. Tvirtinama, kad jau suplanuota per dešimt konkrečių interviu. Į Dž.Asandžo vadovaujamus pokalbius bus kviečiami “įtakingiausi šiandieninės politikos žaidėjai, mąstytojai, revoliucionieriai, galintys užčiuopti pagrindines svarbiausių įvykių priežastis bei pasekmes”. Bent jau taip byloja Dž.Asandžo laidos anonsai.

Apie tai rašo Klausas – Helge Donatas iš “Tageszeitung”. Autorius pastebi, jog į “WikiLeaks” įkūrėjo laidas vargu ar bus kviečiami šiandieniniai Rusijos opozicionieriai, kritikuojantys Vladimirą Putiną arba Dmitrijų Medvedevą. Klausas – Helge Donatas mano, kad “Russia Today” – ištikimas Kremliaus ruporas.

Apart angliškos versijos šis kanalas turi ispaniškąją ir arabiškąją versijas. Į šią televiziją papulti gali ne bet kas. Darbui į “Russia Today” žurnalistai priimami tik po kruopštaus patikrinimo. Pagrininis reikalavimas – lojalumas Kremliui. Vertėjams taikomi šiek tiek paprastesni atrankos kriterijai. Svarbiausia, kad vertėjai puikiai mokėtų keletą užsienio kalbų ir verstų preciziškai tiksliai. Vokiškos publikacijos autorius pastebi, jog šioje televizijoje vertėjais dirba dažnusyk įvairiaus plauko avantiūristai, kuriems terūpi “uždirbti kuo daugiau pinigų”. Arba tie vertėjai ir žurnalistai, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių susikompromitavo Vakaruose.

Kodėl “Russia Today” pasirinko Dž.Asandžą, kuris iki šiol daug kur buvo traktuojamas kaip nuoširdus žodžio laisvės gynėjas? Galų gale kodėl žodžio laisvę ginantis Dž.Asandžas sutiko tarnauti rusiškam kanalui, kur “nuomonių įvairovės ir objektyvumo kaip tik pasigendama”? “Russia Today” vadovybė iškilmingai tvirtina, kad Dž.Asandžo laida suteiks tribūną tiems Vakarų politikams, ekspertams ir apžvalgininkams, kurie neturi galimybės išdėstyti savo pozicijos Vašingtone, Londone ar Briuselyje. Straipsnio autorius Klausas – Helge Donatas ironizuoja, jog Dž.Asandžo laidos galbūt bus labai panašios į tuos sovietinės propagandos išpuolius Šaltojo karo laikais, kai Maskva itin įnirtingai keikė vakariečius dėl kapitalistinių neteisingumų ir trūkumų.

Straipsnio autorius Klausas – Helge Donatas rašo, jog tokia situacija jam – daugiau negu keista. Jis nesuvokia, kaip toks nuoširdus žodžio laisvės gynėjas staiga tapo Rusijos propagandinės mašinos sraigteliu. O gal Dž.Asandžas iki šiol tik apsimetė esąs už demokratiją – teisę turėti savo nuomonę ir laisvai reikšti mintis, versijas, įžvalgas? Toks klausimas šiandien – aktualus.

Beje, Klausas – Helge Donatas cituoja “Facebook” pasirodžiusią oligarcho Aleksandro Lebedžio citatą iš laikraščio “Novaja gazeta”: “Nejaugi nejaučiate gėdos, misteri Asandžai? Sunku įsivaizduoti gėdingesnę pabaigą: atkaklus laisvių ir nuomonių įvairovės gynėjas pradeda uoliai tarnauti kanalui “Russia Today”, kuris visiškai priklauso nuo Kremlių užvaldžiusio diktatoriaus užgaidų”.

Slaptai.lt prierašas.

Iš tiesų, situacija – gėdinga. Nejaugi Rusija sugebėjo papirkti Dž.Asandžą? O gal “WikiLeaks” įkūrėjas tiesiog neturėjo kitos išeities? Gal čia klaidų padarė ir Vakarų demokratijos, atsumdamos Dž.Asandžą – nepalikdamos jam jokios kitos išeities? Gal čia ne “WikiLeaks” įkūrėjo problema, o tų, kurie nesugebėjo Dž.Asandžo padaryti savo draugu? Akivaizdu, kad Rusija sugebėjo privilioti skandalingąjį informacijos platintoją. Akivaizdu ir tai, kad demokratiniai Vakarai tesugebėjo atstumti neabejotinai talentingą, drąsų “WikiLeaks” įkūrėją.

Nuotraukoje: skandalingasis Džulijanas Asandžas, „WikiLeaks“ įkūrėjas.

Parengta pagal “Tageszeitung” publikacijas.

2012.01.30


Prisijunkite prie diskusijos