Didelės problemos dėl Indijos naikintuvų Mig-21


Print

Liepos 15 dieną Indijoje, Radžastano valstijoje, ruošdamasis leistis Utarlajaus aviacijos bazėje sudužo Rusijoje pagamintas naikintuvas MiG-21-93 Bizon. Liepos 17 Indijos KOP papulkininkis Sandžitas Singhas Kaila, kuris 2005 metais pats patyrė katastrofą, skrisdamas tokiu pat lėktuvu, kreipėsi į teismą reikalaudamas pašalinti iš naudojimo visą MiG-ų laivyną, perduoda The New York Times korespondentas Kebiras Tenedža.

Naikintuvai MiG-21 – didžiausios pasaulyje demokratijos karinių oro pajėgų stuburkaulis, sakoma straipsnyje. Jie dalyvavo visuose dideliuose ginkluotuose konfliktuose Indijoje nuo 1963 metų.

Ir vis dėlto norėtųsi, kad jų saugumo rodikliai būtų geresni: per trejus metus Indijos KOP įvyko 29 avarijos, 12-oje iš jų dalyvavo MiG-ai. Lakūnai net praminė lėktuvą „Skraidančiuoju karstu“ ir „Našlių gamintoju“, praneša autorius. Tai todėl, kad nuo 1970 metų žuvo daugiau kaip 170 indų pilotų, vairavusių MiG-us.

Šiandien MiG-21 – masiškiausias pokarinis naikintuvas. Nuo 1959 metų buvo pagaminta daugiau kaip 11 tūkst. originalių ir modifikuotų lėktuvo kopijų. Jais buvo apsiginklavusios 45 pasaulio šalys. Dėl pigaus techninio aptarnavimo ir remonto lėktuvas buvo pramintas „Liaudies naikintuvu“. Devintajame praėjusio šimtmečio dešimtmetyje Indija įsigijo MiG-21 gamybos licenciją ir sumažino vieno lėktuvo gamybos kainą iki 30 mln. rupijų.

Vyriausiasis aviacijos maršalas P. Naikas, buvęs Indijos KOP vadas, uoliai gina lėktuvą nuo puolimų: „Aš praskraidžiau daugiau kaip 2 tūkst. valandų įvairių modifikacijų MiG-21 naikintuvais nuo pačių pirmųjų MiG-21-FL ir MiG-21-PFM iki MiG-21-93 Bizon. Maršalas sako, kad tai geriausias šios klasės lėktuvas ir kad jo užgaulioti pravardžiuojant nedera.

KOP laivyno senėjimas privertė Indiją ieškoti pigesnių atsarginių dalių pas tokius tiekėjus, kaip Izraelis ir Ukraina. Rusijos kariniai valdininkai jau perspėjo savo kolegas indus, kad taupymas iš techninio aptarnavimo prie gero neprives, praneša K.Tanedža.

Jeigu Indija ir toliau pirks atsargines dalis ne Rusijoje, jos neturėtų stebinti, jei avarijų daugės, pareiškė Rusijos ambasadorius Niu Delyje Aleksandras Kadakinas.

Šaltinis: The New York Times

2013.08.20


Prisijunkite prie diskusijos