Nacionalinė gvardija nevalgo teroristų lavonų!


Print

(40-imt melagingų Ukrainai priešiškos Vladimiro Putino propagandos „faktų“)

Pastaraisiais metais Europa ir JAV beveik nekreipė dėmesio į Kremliaus propagandos mašinos plėtrą ir stiprėjimą. Jai pavyko panaudoti savo įtaką, kad sukurtų masę zombinių žmonių, nuoširdžiai tikinčių Kremliaus politologų prasimanymais.

Ukrainos liaudies revoliucija atskleidė tą reiškinį, kai Kremliaus kontroliuojama žiniasklaida tiesiog pratrūko, drabstydama į visas puses srautus tokio melo, koks Gebelsui net nesisapnavo.

Siekdamas sukurti alternatyvią realybę savo auditorijoms, atrodo, Kremlius pranoko visus iki šiol žinomus įžūlumo ir šlykštumo pavyzdžius. 

Tas masiškas propagandos srautas nesiliauja nei dieną, nei naktį jau visą pusmetį. Jį generuoja ne tik visa (su rečiausiomis išimtimis) Rusijos žiniasklaida, bet ir pulkai apmokamų rašeivų bei trolių tinklaraščiuose ir socialiniuose tinkluose. Jie pridergia komentaruose straipsniams apie Ukrainą ir skleidžia šlykštynes, neapykantą ir atvirą melą visoje socialinėje žiniasklaidoje.

Didžiausi Rusijos televizijos kanalai NTV, 1-asis, Rosija1, Rosija24, LaifNius (LiveNews), valstybinės agentūros ITAR-TASS, RIA Novosti, Interfaks ir net MID RF (RF URM) virto atvirai melagingais manipuliaciniais šaltiniais, platinančiais tikrus informacinius virusus, kurie tiesiog apkvailino milijonus žmonių, pripratusių pasitikėti valstybine žiniasklaida.

Milžiniška armija gerai apmokamų tinklaraštininkų, komentatorių ir socialinių tinklų „gyventojų“ buvo įtraukta į naująjį Rusijos karą prieš visą pasaulį. Vakarai tik dabar susigriebė ir suprato, su kuo jiems teks turėti reikalų ir su kuo grumtis. Ukrainiečiai pirmieji savo kailiu patyrė visą naujojo–senojo Kremliaus ginklo jėgą.

Leidinys „Examiner“ surinko 40-imt tos „naujojo tipo armijos“, paklūstančios Putino valdžios komandoms, laukinės manipuliacijos faktų.

1.

Fotografija iš Saudo Arabijos buvo pateikta socialiniuose tinkluose kaip vaizdas iš Slavjansko.

2.

Foto shopu apdorota fotografija turi tvirtinti, kad Donecką sudegino Ukrainos kariškiai.

3.

Fotografija iš Kinijos iliustravo bravūrinius teroristų vadeivos Slavjanske Strelkovo-Girkino pranešimus neva apie pamuštus Ukrainos kariškių BTR-us.

4.

Fotografija iš Bosnijos, daryta dešimtojo dešimtmečio pradžioje, buvo platinama socialiniuose tinkluose įrodymui, kaip Ukrainos kariškiai Donbase tyčiojasi iš taikių gyventojų.

5.

Rusijos Pirmasis kanalas galutinai susikirto, kai rinkimų rezultatuose parodė, kad prezidento rinkimuose pirmauja Dešiniojo (Teisingumo) sektoriaus lyderis Dmitrijus Jarošas.

6.

Rusijos kanalas – Rosija1 – nepasibodėjo pakišti vaizdajuostę iš Kabardos Balkarijos (RF), pateikdamas ją kaip filmuotą Donecko srityje ir palydėdamas piktu tekstu apie Ukrainos kariškių žiaurumus.

7.

Dar vienas siaubingas vaizdo įrašas iš Dagestano (Rusija), kuriame Rusijos kariškiai mėto iš BTR-ų jų pačių nužudytų sukilėlių lavonus, buvo apgaulingai parodytas kaip kadrai, nufilmuoti Ukrainos Kramatorske.

8.

Rusijos leidinys „Politikus“ bandė pateikti Meksikos Sjudad-Chuares miesto morgą kaip Slaviansko miesto morgą, neva tai prikimštą Ukrainos kariškių lavonų.

9.

Valstybinė agentūra RIA Novosti JTO sraigtasparnių Afrikoje nuotrauką apgaulingai pateikia kaip JTO Ukrainos sraigtasparnio nuotrauką iš Donecko.

10.

Nuotrauka iš meninio filmo buvo platinama Twitter‘yje kaip fotografija iš Donbaso.

11.

Alepe (Sirija) žuvusio berniuko nuotrauka buvo melagingai pateikta populiariame Rusijos portale kaip ukrainiečių kariškių Slavjanske nužudyto vaiko atvaizdas.

12.

Vaiko, kurį 2010 metais Kryme nužudė psichopatas, nuotrauka buvo melagingai pateikiama socialiniuose tinkluose tarsi vaikas būtų ukrainiečių kariškių nužudytas Donbase.

13.

Nuotrauka iš demonstracijos Lenkijoje 2012 metais buvo pateikta Rusijos žiniasklaidos kaip demonstracija Ternopolyje 2014 metais, neva reikalaujant susijungimo su Lenkija.

14.

Griuvėsiai Kvebeke (Kanada) buvo melagingai pateikti kaip fotografija ši Slavjansko.

15.

Garsus savo apgaulingais pseudoreportažais televizijos kanalas „Zvezda“ vaizdo įrašą iš Sirijos pristatė kaip vaizdo įrašą iš Donecko.

16.

Tvitter‘yje apmokami tinklaraštininkai bandė Venesueloje žuvusios moters nuotrauką pristatyti kaip moters, neva ukrainiečių kariškių nužudytos Donecke.

17.

Na ir, ko gero, pagrindinis melagingo informacinio šmeižto  ruporas – televizijos kanalas LaifNjus, (LiveNews), mėgino pateikti teroristų apšaudyto pasienio būrio vaizdą Luganske kaip Lugansko srities valstybinės administracijos pastatą, kurį neva sugriovė Ukrainos lėktuvo aviacijos smūgis.

18.

Dauguma Rusijos televizijos kanalų apgaulingai tvirtino, kad Ukrainos piliečiai masiškai traukė į Rusijos Federaciją. Tam patvirtinti nesugalvojo nieko geresnio, kaip tik pailiustruoti fotografijomis ir vaizdo įrašais iš Lenkijos ir Ukrainos pasienio perėjos.

19.

Fotografiją iš Kalnų Karabacho separatistų leidinys „Novorossija“ („Naujoji Rusija“) pateikė kaip Donecko banditų numušto bepiločio nuotrauką.

20.

Vaizdo įrašas iš Sirijos buvo pateiktas kaip numušto virš Donecko ukrainiečių sraigtasparnio vaizdo įrašas.

21.

Ši Kosovo pabėgėlių nuotrauka buvo išversta ir pateikta iliustruoti, kaip tūkstančiai Ukrainos pabėgėlių neva tai besigelbėdami traukia į Rusiją. Savo pasakojimuose žiniasklaidai Rusijos valdininkai dažnai pabėgėlių iš Ukrainos skaičių padaugina tūkstančiais.

22.

Nuotrauka, kaip tvirtina tinklaraštininkas Twitter‘yje, demonstruoja, kaip Ukrainos Nacionalinės gvardijos kareivis valgo nukautų priešų lavonus. O iš tikrųjų ji buvo paimta iš web-puslapio, kuriame demonstruojama, kaip daromi specialieji efektai ir grimas koviniuose filmuose.

23.

Ukrainos kariškiai buvo melagingai apkaltinti tuo, kad jie naudoja fosforinius šaudmenis prieš civilius gyventojus. Šitą vaizdo įrašą parodė televizijos kanalas „Zvezda“ ir keletas kitų šaltinių kaip tariamą minėtų piktadarysčių įrodymą. Bet iš tikrųjų tai yra CNN kanalo vaizdo įrašas, darytas Faludžoje, Irake, 2004 metais.

Perimtas telefono pokalbis parodė, kad separatistai prašė savo talkininkų Rusijoje aprūpinti juos fosforo bombų liekanomis, kurios, savo ruožtu, padės jiems sėkmingiau parduoti tą Rusijos žiniasklaidos pagamintą melą.

24.

Viena iš tragiškų įvykių Odesoje aukų buvo melagingai Rusijos žiniasklaidos pristatyta kaip virve pasmaugta nėščia moteris. O iš tiesų auka Ana Varenikina, 59 metų moteris, mirė nuo šiluminio poveikio, apsinuodijimo smalkėmis ir su tuo susijusių pasekmių, kartu paėmus.

25.

Rusijos tanko, nukentėjusio neva tai nuo Ukrainos Nacionalinės gvardijos, vaizdo įrašas, iš tikrųjų tai 2012 metų vaizdo įrašas iš karo Sirijoje.

26.

Tas piktinantis melas atkeliavo tiesiai iš Kremliaus, kuris, kartodamas melagingus to paties Kremliaus žiniasklaidos platinamus pareiškimus, Rusijos Užsienio reikalų ministerijos lūpomis apkaltino Ukrainą statant koncentracijos stovyklas, į kurias suvaromi etniniai rusai. O iš tikrųjų Ukraina paprasčiausiai tęsė 2009 metų projektą, statydama nedidelius centrus, kur būtų laikomi areštuoti neteisėti migrantai, ne daugiau kaip po 100 žmonių grupėmis. Tie statiniai labai panašūs į kitus tokius sargybos saugomus centrus visoje Europoje. Taip interpretuodama įvykius RF URM pranoko net anksčiau minėtą geltonųjų naujienų kanalą LiveNews.

27.

Rusijos žiniasklaida, kartu ir dar vienas stambus itin melagingų naujienų šaltinis – televizijos kanalas NTV, tvirtino, kad Ukrainos kariškiai užpuolė separatistų laidotuvių procesiją. O iš tikrųjų, banditai patys šaudė į orą, pagerbdami savo bendrininkus kapinėse Slavjanske, bet jie nebuvo puolami ginkluotųjų pajėgų. Tai rodo kitas laidotuvių vaizdo įrašas.

28.

Rusijos žiniasklaida, remdamasi nesuprantamais tinklaraštininkais, sąmokslo teorijų gerbėjais, pareiškė, kad JAV atsisakė priimti 13 CŽV šnipų lavonus. Šie neva žuvo, kai teroristai Ukrainoje numušė du karinius sraigtasparnius. O iš tikrųjų per tuos incidentus žuvo du ukrainiečių pilotai, jokių šnipų, žinoma, nebuvo.

29.

NTV naujienose buvęs „profesorius“ melagingai tvirtino, kad jis buvo netikėtai atleistas 2014 metų kovą už atsisakymą skaityti paskaitą savo studentams ukrainiečių kalba. O iš tikrųjų tai buvo užsienio literatūros profesorius, kuris 2013 metų lapkričio 1 dieną pats pasitraukė iš savo posto.

30.

Rusijos Pirmasis kanalas ir kitos žiniasklaidos priemonės melagingai tvirtino, kad Ukrainos vyriausybė įsakė pašalinti medžius iš Maidano, kad sunaikintų įkalčius, susijusius su vietomis, iš kurių snaiperiai neva tai šaudė į demonstrantų minią. Tinklaraštininkas iš Kijevo atliko nepriklausomą tyrimą ir paneigė tuos melagingus pareiškimus, patvirtindamas tekstą nuotraukomis ir vaizdo įrašais.

31.

Rusijos žiniasklaida, kuri pati padeda verbuoti ir apginkluoti „savanorius“ iš Rusijos, o taip pat įtraukti į teroro aktus Ukrainoje „kovos su fašizmu“ dingstimi, naudojo sąmoningai pakeistą Ukrainos tanko vaizdą, neva rodydama ant liuko nupieštą svastiką. Pradiniame Reuterio agentūros atvaizde nėra jokių svastikų.

32.

Vienas iš melagingų klastočių lyderių kanalas Rossija24 sukūrė ištisą pareiškimą, neva tai padarytą Ukrainos vyriausybės. Tame pareiškime neva žurnalistams grasinama nelaisve už nepalankius reportažus apie situaciją Ukrainoje. Vyriausybės valdininkai tvirtina, kad tokių kvaišalų Ukrainoje  niekas nerūko.

33.

Daugybė Rusijos žiniasklaidos priemonių melagingai tvirtino, kad Ukrainos armijos generolas atsiklaupė prieš buvusį JAV ambasadorių 2014 metų gegužę. Rusijos žiniasklaida tvirtina, kad tokia akcija pademonstravo Ukrainos armijos pavaldumą Jungtinėms Amerikos Valstijoms. O iš tikrųjų fotografuota buvo 2013 metų birželį per vaidinimą teatre apie kazokų tradicijas su suvenyrinio kalavijo įteikimu.

34.

1995 metų Rusijos piktadarysčių Čečėnijoje nuotrauką mėginta pristatyti kaip žiaurų ukrainiečių kariškių elgesį su gyventojais Donbase. Ta tema Achmedas Zakajevas pareiškė: „Viskas prasidėjo nuo Rusijos agresijos prieš nepriklausomą Čečėniją“.

35.

Fotografija, kurioje Rusija bombarduoja taikias gyvenvietes Gruzijoje, buvo pateikta tarsi tai Ukrainos kariškiai bombarduoja Donbasą.

36.

Artilerijos pratybų Rusijoje, kuriose naudojamos sistemos „Grad“, vaizdo įrašas buvo melagingai pateiktas Twitter“yje neva čia Ukrainos kariškiai sistemas „Grad“ naudoja prieš taikius Donbaso gyventojus. O iš tikrųjų tai teroristai bandė apšaudyti taikingą Dobropoljės miestą „Grad“ sistemomis, kuriomis juos aprūpino Rusijos kariškiai.

37.

Fotografija, daryta Rusijos kalėjime 2005 metais, buvo melagingai pateikta kaip Ukrainos kariškių mobilizacijos nuotrauka. Rusijos propagandistai net įdėjo Photoshopu „dešiniojo sektoriaus“ vėliavą.

38.

2012 metų fotografija iš šokių konkurso buvo pristatyta tarsi tai būtų švenčiamas artėjantis eurointegracijos sutarties pasirašymas 2014 metais.

39.

Degančio tanko, neva separatistų pamušto Donbase 2014 metais, fotografija iš tikrųjų yra Cote-d‘Ivoire degančio tanko 2011 metų fotografija.

40.

Fotografija, kuri turėjo iliustruoti Ukrainos kariškių žiaurumus prieš taikius Donbaso gyventojus Ukrainoje 2014 metais, iš tikrųjų fotografuota Ičkerijoje 2009 metais.

***

Nors Kremliaus bandymai viską iškraipyti buvo demaskuoti ne kartą, agresoriaus propagandos mašina nerodo jokių sulėtinimo ženklų. Šiuo metu dezinformacija įkomponuota į milžiniškus biudžetus, skirtus žiniasklaidai, tinklaraščiams ir mokamų trolių ordoms, viskas skirta Putino agitacijos ir propagandos pergalei. Viskas turi tarnauti tam, kad pateisintų naują agresyvią Kremliaus politiką, kuri jau varo Rusiją į opričninos tamsybes ir izoliuoja nuo viso pasaulio.

Nuotraukas parinko Džulija Devis (Julia Davis, examiner.com)

Adaptacija „Argument“ (Argumentua.com)

2014.07.08; 06:20


Prisijunkite prie diskusijos