Putino talkininkai vokiečiai


Print

Kremliaus propaganda sukūrė daugybę tariamų ekspertų, kurie per Rusijos žiniasklaidą pasakoja rusams, kad Vokietija neva stojusi Rusijos pusėn Ukrainos klausimu, nors iš tikrųjų taip nėra, rašo vokiečių žurnalas Der Spiegel. Be jų, rusus kvailina dar sąmokslo teorijų fanatikai ir antisemitai.

„Antai, pavyzdžiui, ar jums žinomas vokiečių profesorius ir vieno žymaus instituto vadovas pavarde Lorencas Haagas, kuris toks protingas, kad komentuoja politikos, ekonomikos, kosmonautikos klausimus ir Krymo aneksiją? – klausia savo skaitytojų straipsnio autoriai. – Ne? Tada jūs, matyt, paprasčiausiai neskaitote rusiškų laikraščių, nes juose vadinamasis vokiečių profesorius Haagas neretai spausdinamas antraštėse“.

Ypač dažnai jo pasisakymus cituoja Rusijos valstybinė informacijos agentūra ITAR-TASS, nes Haagas sako tai, ką nori išgirsti Rusijoje. Viename pasisakyme Haagas, pavyzdžiui, teigia, kad „Vokietijoje supratingai žiūrima į Rusijos ir Krymo poziciją“.

Tuo tarpu Vokietijoje, kaip pabrėžiama leidinyje, tas „ekspertas – fantomas: per pastaruosius 25 metus nė viename Vokietijos laikraštyje jis neminimas. Taip pat nežinoma, kokiame institute tas vokietis dirba“.

Beje, Haagas – ne vienintelis toks, tęsia Der Spiegel. „Apsišaukėliai ekspertai yra labai populiarūs Rusijos žiniasklaidoje. Dar vienas pavyzdys – Kristofas Horstelis. Iš tikrųjų tas vokietis – dešiniųjų radikalų idėjų šalininkas, kuris kartą apkaltino Vokietijos kanclerę Merkel tėvynės išdavyste. Tačiau informacijos agentūra RIA „Novosti“, priklausanti Kremliaus media-holdingui, jį vadina „Vokietijos Federacinės vyriausybės patarėju“.

O užsienyje transliuojanti Russia Today (taip tekste; dabar kompanija vadinasi RT, – red. past.) dažnai spausdina „buvusio vedančiųjų Vokietijos televizijos kanalų bendradarbio“ Keno Jebseno, demaskuojančio antirusiškas tendencijas Vokietijos televizijoje, komentarus.

Vokietijos kanalai ARD ir ZDF, pasak Jebseno, nuteikinėja vokiečius prieš Rusiją. „Ir iš tikrųjų, Jebsenas dirbo vedančiuoju, bet ne RBB radijuje, – pažymi leidinys. – Bet jį atleido už antisemitinius pasisakymus, o Russia Today nieko apie tai nepasakoja“.

Kitas „vokiečių politologas“ – Kertas Majeris. Rusijos propagandinis portalas Ukraina.ru cituoja jo žodžius, kad „Vokietijoje uždrausta palaikyti Putiną“. Ir vis tiktai Vokietijos archyvuose politologo tokia pavarde paprasčiausia nerasta, o pats portalas neatsiliepė į Der Spiegel prašymą duoti to Majerio kontaktus.

Beje, Rusijos laikraštyje Moskovskij komsomolec išspausdintas dar vienas nepaprastai populiarus autoriaus Majerio straipsnis, kuriame pasakojama, kad VFR vyriausybė neva tai galinti įrodyti, jog virš Ukrainos numuštą boingą sunaikino ne sistema „Buk“, o Ukrainos baterija, tai, girdi, patvirtina Vokietijos radiolokacinių sistemų duomenys.

Nors iš tikrųjų, tęsia Der Spiegel, Vokietijos vyriausybės atsakyme į „kairiųjų“ užklausimą sakoma, kad „jokių tikslių duomenų apie raketų pritaikymą jie neturi: katastrofos dieną specialūs lėktuvai užregistravo nenustatytą radaro signalą.

Be jo, gauta signalų iš baterijos, bet tame rajone signalas iš tos baterijos ateina visada“.

Šaltinis: Der Spiegel

2014.11.04; 05:39


Prisijunkite prie diskusijos