Rašytojos Daivos Tamošaitytės pristatyti mūsų skaitytojams nebereikia. Jos pavardę slaptai.lt skaitytojai puikiai prisimena. Esame paskelbę septynetą išsamių, gilių, intriguojančių D.Tamošaitytės tekstų.
Štai jie: „Jaučiuosi kaip avilio motinėlė, kurios bitės išsilaksto“; „Tikrasis Europos Sąjungos veidas“; „Tai veikiau tendencija susidoroti su kitaminčiais“; „Rizikingi bandymai išrasti dviratį su keturkampiais ratais“; „Avinėlių tylėjimas“ – blogiausia taktika iš visų“; „Mes turime unikalią galimybę tapti stipria ES nacija“; „Kai prarandamas savisaugos instiktas“.
Visos filosofinės D.Tamošaitytės įžvalgos sulaukė palankių atsiliepimų. Kitaip ir negalėjo būti: į Lietuvos bėdas bei ateitį rašytoja žvelgia atidžiai, giliai, be pagražinimų, be pajuodinimų. Bet svarbiausia, kad į Tėvynę žiūrima su didele meile. Kiekvienas tekstas, ar interviu, ar esė, kupinas ir kritikos, ir nuoširdžios meilės. Rašytoja D.Tamošaitytė – neabejinga Lietuvos likimui.
Tačiau šį kartą – ne apie Lietuvos bėdas bus kalbama. Lapkričio 24-ąją Rašytojų klube organizuojamoje vakaronėje susirinkusiems svečiams rašytoja pasakos apie tolimąją Indiją.
Kodėl – Indija? Sužinosite lapkričio 24-ąją, 17.30 atvykę į Rašytojų klubą (K.Sirvydo g. 6, Vilnius). Išplatintame skelbime rašoma, kad tą vakarą bus pristatomas Nirodbarano knygos DVYLIKA METŲ SU SRI AUROBINDO vertimas. Šią knygą išvertė būtent rašytoja, vertėja, filosofė dr. D.Tamošaitytė.
Be kita ko, vakare dalyvaus indologas dr. Audrius Beinorius, BNS užsienio skyriaus vyriausiasis redaktorius Kazimieras Seibutis, filosofas dr. Naglis Kardelis, birbynininkas Egidijus Ališauskas, kanklininkė Aistė Bružaitė.
Kas tas Sri Aurobindo? Sri Aurobindo (Aurobindo Ghose, 1872 – 1950) – vienas žymiausių naujųjų laikų Indijos politikos veikėjų, poetas ir filosofas, dvasinis autoritetas. Pagrindiniuose veikaluose jis suformulavo savaip permąstyto indų kultūrinio bei religinio palikimo ateities gaires, pateikė rekonstruotą purnavedantos koncepciją.
Jo gyvenime galime išskirti du laikotarpius: studijas Anglijoje, aktyvią politinę ir socialinę veiklą Indijoje (iki 1910 m.) bei atsidėjimą dvasinei praktikai savo įkurtame ašrame Pondičeryje (iki 1950 m.).
Sri Aurobindo Kembridže įgijo klasikinį filologo išsilavinimą, tačiau vėliau atsisakė užimti naudingas pareigas britų administracijoje. Jis grįžo į Indiją, kur dirbo Barodos maharadžos sekretoriumi ir dėstė koledže anglų poeziją, anglų ir prancūzų kalbas, rašė eiles ir studijavo indų tradicinę scholastiką bei mitologiją.
Anksti įsitraukęs į patriotinį sąjūdį, Sri Aurobindo rašė tautos sąmoningumą žadinančius straipsnius, kartu su Tilaku, Lal Rajpat Rai ir Čandra Palu sudarė kraštutinį ekstremistų sparną kongrese, kuris tapo Bengalijos nacionalinio išsivadavimo židiniu. Jis vienintelis pateikė radikalią programą ir pareikalavo Indijai ne dominijos statuso, bet visiškos nepriklausomybės.
Pasinaudodamas airių nacionalistų patirtimi, dar iki Gandžio Sri Aurobindo su bendražygiais padėjo pamatus Nebendradarbiavimo sąjūdžiui.
Sri Aurobindo, už patriotinę veiklą metus kalėjęs Alipūro kalėjime, vėliau išteisintas pasitraukė į vienintelę prancūzams tuo metu priklausiusią koloniją, kur atsidėjo dvasinei veiklai, tačiau domėjimosi politiniais įvykiais pasaulyje nenutraukė. Jo autoritetas, vertingi patarimai Antrojo pasaulinio karo metu bei atkurtos Indijos vizija atliko milžinišką vaidmenį formuojantis nacionalinei indų tapatybei ir dedant pamatus būsimai šalies demokratijai.
Greta Ramakrišnos ir Vivekanandos įvairiapusis Sri Aurobindo genijus ir unikali filosofinė sistema jį iškelia kaip vieną didžiausių XIX – XX a. protų, dariusių įtaką ne tik Indijai, bet ir visam pasauliui.
Tad lapkričio 24-oji – unikali galimybė artimiau susipažinti su Sri Aurobindo, dariusiu įtaką ne tik savo šaliai.
Nuotraukoje: rašytoja, vertėja, filosofė dr. Daiva Tamošaitytė.
2014.11.14; 17:59