Rusijos ir Baltarusijos specialiųjų tarnybų akiratyje – “Lietuvos geležinkeliai”


2009 m. spalio 15 dieną Seime bus svarstomas “Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymo 1, 2 straipsnių pakeitimo ir 13 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymas”, kuriuo numatoma, kad “Lietuvos Geležinkeliai” (toliau „LG“) nebeįsipareigotų vykdyti “visuomenės aptarnavimo viešųjų paslaugų įsipareigojimų vykdymo organizavimo”, t.y. kad “LG” turėtų teisę nebevežti ir nebeorganizuoti keleivių vežimo geležinkeliais. Šio įstatymas ištakos galėtų būti siejamos su plačiai pagarsėjusiu “2K” projektu, kurį Vytautas Pociūnas buvo ištyręs ir pateikęs Seimui kaip galimai žalingą Lietuvai projektą.

Kaip tuo metu buvo rašoma spaudoje, pažymoje buvo tvirtinama, kad “2K” projektu Rusija siekia kontroliuoti ne tik tranzitą per Lietuvą, bet ir gauti Kaliningrado uostui finansinę Europos Sąjungos paramą. Buvo numatoma, kad tranzito organizavimas bus atiduotas privačioms Rusijos kompanijoms, o šalių vyriausybės nuo šio proceso nusišalins. Taip dar didesnis krovinių kiekis, galbūt net ir Baltarusijos kroviniai, keliaus per Karaliaučiaus uostą. VSD pažymoje buvo pabrėžiama, kad vienas pavojingiausių dalykų Lietuvai yra tai, kad įmonėse, susijusiose su krovinių tranzitu per Lietuvą, gali dirbti buvusių ir esamų Rusijos bei Baltarusijos specialiųjų tarnybų darbuotojų.

Tuometinis VSD generalinio direktoriaus pavaduotojas Darius Jurgelevičius iš VSD pareigūno Raimundo Burkovskio (šiuo metu keleivių vežimo direkcijos direktorius) atėmė šią bylą ir pradėjo trukdyti tyrimui, o vėliau kaip ir V.Pociūną išstūmė iš departamento. Tuometinis VSD direktorius Mečys Laurinkus pradėjo neigti pažymos apie “2K” buvimą, o tai atskleidė esant vidines įtampas pačiame VSD. Jau tuomet buvo kalbama, kad “LG” yra Rusijos geležinkelių padalinys Lietuvoje. Apie galimą keleivių nebevežimą pradėta šnekėti spaudoje šiais metais, apie tai prabilus “LG” vadovybei. Praėjusiais metais “LG” nuostoliai siekė 122 mln litų, o šiais metais pranašaujama iki 180 mln litų nuostolio. Tačiau pati “LG” nuostolingai nedirba, dėka pelningos krovinių pervežimo politikos bendrovė dirba pelningai (grynasis pelnas susumavus visas veiklas ir sumokėjus visus mokesčius 2008 metais siekė 109 mln litų, atitinkamai 2007 metais – 133 mln litų). Nepaisant pelno praėjusiais metais susisiekimo ministras Eligijus Masiulis siūlo, kad “LG” išvengtų 50 mln litų dividendų už pelningus 2008 metus mokėjimo į valstybės biudžetą finansinio sunkmečio metu, nes jų reikės padengti šių metų keleivių vežimo nuostolius. Tiksliau kalbant, siekiama paruošti idealią prekę privatizavimui be jokių skolų, nors pati Vyriausybė gyvena skolon.

Toks keleivinio vežimo atsisakymo precedentas būtų nematytas nuo karo laikų.  Įdomus ir keistas šio įstatymo projekto nepastebėjimas spaudoje, kuri šiandien užsiėmusi D. Kedžio bylos svarstymu ir neįtikinamiausių versijų apie pedofiliją galvojimu. Žibalo į ugnį įpylė ir savotiška rebusą žiniasklaidai ir visuomenei pateikė Socialdemokratų būstinių “sprogdinimai”. Visa tai net leidžia manyti, kad tai yra sąmoningai nuo visuomenės uždengiama problema, turint omenyje kad “LG” yra išlikęs vienintelis stambus strateginis kąsnis Lietuvoje. Logiškai mąstant, šis įstatymo projektas yra dirva Lietuvos Geležinkelių jau seniai numatytai privatizacijai, kad investuotojas neturėtų priverstinio nuostolio. “Lietuvos geležinkelių” vadovas S.Dailydka, kaip ir dauguma vadovybės, yra viešai apibūdinami kaip “socialdemokratų žmonės”, kaip “socialdemokratų užuovėja”. Prieš rinkimus į Seimą buvo atidaryta dauguma nuostolingų maršrutų. Vieša paslaptis, kad tokiu būdu galbūt stengiamasi įsiteikti socialdemokratų rinkėjams. Tad susidaro įspūdis, kad taip bandoma įrodyti “LG” nuostolingumą ir būtinybe privatizuoti. Gilinantis į socialdemokratų įtaką bei užsienio specialiųjų tarnybų interesą Lietuvos Geležinkeliams, įdomu, ar “išpuoliai” prieš socialdemokratų būstines nėra tik atsitiktinis visuomenei pateiktas jaukas, skirtas užmaskuoti įstatymo projekto balsavimą ketvirtadienį, kaip tai buvo daroma kitais valstybei svarbiais klausimais.

Tad kreipiuosi į žiniasklaidą ir visus neabejingus Lietuvai žmones: neleiskime šiam suplanuotam, paskutinei stambaus valstybinio kapitalo įmonei ilgainiui pereiti į mums nenaudingą sandorį, taip pat neleiskime sunaikinti keleivinio transporto geležinkeliais.

Pasirašyti peticijoje galima http://www.e-peticija.lt/peticija/32

2009.10.14

print

Prisijunkite prie diskusijos

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *