„Jeigu policija tikėjosi paslėpti paveikslą, kuriame Vladimiras Putinas ir jo ministras pirmininkas apsirėdę moteriškais drabužiais, tas sumanymas nelabai pasisekė“, – rašo The Times Maskvos korespondentas Benas Hoilas.
Iki pirmadienį surengto reido į menkai težinomą „Valdžios muziejų“ Sankt Peterburge šis darbas vargu ar atkreipė nors kiek dėmesio per visą savaitę, pažymi leidinys.
„Nuo to momento, kai įsikišo policija, paveikslas, vaizduojantis Putiną, apsirėdžiusį rausvais naktiniais marškiniais, šukuojantį putlutį Dmitrijų Medvedevą su rausvu push-up liemenuku ir tampriomis glaudėmis, apskriejo visą pasaulį“ – ironizuoja straipsnio autorius.
„Parodos uždarymas įsiterpia į bendrą vis reakcingesnio Rusijos valdžios elgesio nuo to laiko, kai V.Putinas trečią kartą grįžo į prezidento postą, foną“, – rašo Benas Hoilas.
Laikraštis pateikia žymaus meno dilerio Marato Gelmano nuomonę, kad tokia cenzūra ne visuomet nuleidžiama iš viršaus ir dažnai susilaukia priešingo efekto.
M.Gelmano nuomone, birželį jam būtent taip ir nutiko, kai pritvinkęs entuziazmo vietinis gubernatorius atleido jį iš Permės moderniojo meno muziejaus PERMM direktoriaus pareigų. Šiemet buvo uždarytos keturios jo surengtos parodos, viena iš jų – „Welcome! Sochi 2014“, kurioje buvo galima pamatyti pavaizduotus olimpinius žiedus kartuvių kilpų pavidalu ir Josifą Staliną kaip olimpinį talismaną, sakoma straipsnyje.
„Sovietų Sąjungoje cenzūra buvo profesionali, – sako M.Gelmanas. – Dabar bet kuris biurokratas gali laikyti save cenzoriumi, todėl jie ir pridaro tokių klaidų. Ši paroda buvo žemo lygio pajuokavimas. Aš apie ją žinojau… Bet dabar, kai jie nusprendė, esą ironizuoti V.Putino sąskaita negalima… šimtai tūkstančių žmonių žino apie tą parodą“.
Šaltinis: The Times
2013.09.06