Rusijos naikintuvai
Rusija pareiškė norinti ištraukti sudužusį JAV droną
Maskva, kovo 15 d. (ELTA). Praėjus dienai po JAV drono sudužimo virš Juodosios jūros, Rusijai parūpo jo nuolaužos. Bus mėginama ištraukti nuolaužas, pareiškė Rusijos Saugumo tarybos sekretorius Nikolajus Patruševas, kurį cituoja agentūra „Reuters“.
Rusija aerodromuose aplink Ukrainą dislokavo daugiau kaip 750 lėktuvų ir sraigtasparnių
Kyjivas, lapkričio 14 d. (ELTA). Rusija naudoja visus Baltarusijos aerodromus savo lėktuvams MiG-31K, Su-30, Su-34, Su-35 ir sraigtasparniams K-52 dislokuoti. O iš viso beveik 40-yje aerodromų aplink Ukrainą, Rusijos, Baltarusijos ir Krymo autonominės respublikos teritorijose, yra daugiau kaip 750 priešo orlaivių.
Žiniasklaida: Rusija į Kaliningradą permetė tris MIG-31 naikintuvus
Švedija dėl jos oro erdvės pažeidimo kviečia Rusijos ambasadorių
Stokholmas, kovo 3 d. (AFP-ELTA). Švedija ketvirtadienį pranešė, kad dėl jos oro erdvės pažeidimo, kurį trečiadienį įvykdė keturi Rusijos naikintuvai, į Užsienio reikalų ministeriją išsikvies Rusijos ambasadorių.
Dėl oro erdvės pažeidimo – Lietuvos protesto nota Rusijai
Šventinės Kalėdų savaitės Baltijos šalių padangėje būta ramios
NATO oro policijos naikintuvai tris kartus kilo lydėti virš Baltijos jūros skridusių orlaivių
Praėjusią savaitę, lapkričio 30 – gruodžio 6 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai tris kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos (RF) karinių orlaivių, praneša Krašto apsaugos ministerija.
NATO naikintuvai penkis kartus kilo lydėti Rusijos orlaivių
Praėjusią savaitę, birželio 15-21 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 5 kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, pranešė Krašto apsaugos ministerija.
Tą pačią dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivį SU-24MR, kuris skrido su dviejų SU-27 palyda iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Abu SU-27 grįžo atgal į Kaliningrado sritį. Ties Estija SU-24MR lydėjo du SU-35, kurie atskrido tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies. Orlaiviai skrido be radiolokacinių atsakiklių, be skrydžio planų, radijo ryšio su RSVC nepalaikė.
NATO naikintuvai 8 kartus kilo lydėti Rusijos orlaivių
Praėjusią savaitę, birželio 8-14 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai 8 kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, praneša Krašto apsaugos ministerija.
Tą pačią dieną NATO oro policijos naikintuvai atpažino du orlaivius Su-27, skridusius tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Kaliningrado srities ir atgal. Orlaiviai skrido be radiolokacinių atsakiklių, be skrydžio planų, radijo ryšio su RSVC nepalaikė.
Taip pat birželio 10-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį An-26, skridusį tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. An-26 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planais, radijo ryšį su RSVC palaikė.
NATO naikintuvai 4 kartus kilo lydėti Rusijos orlaivių
NATO naikintuvai du kartus kilo lydėti virš Baltijos valstybių skridusių Rusijos orlaivių
Rusų „Suchoj“ pradėjo 5-os kartos naikintuvų Su-57 gamybą
NATO naikintuvai 6 kartus kilo atpažinti ir lydėti Rusijos orlaivių
Gegužės 14 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino du Rusijos Federacijos orlaivius SU-27, skridusius tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities pasitikti orlaivio IL-22 ir grįžusius atgal. Orlaiviai skrido be veikiančių radiolokacinių atsakiklių, su RSVC radijo ryšio nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.
Gegužės 14 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivius IL-22 ir du SU-27, skridusius tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. SU-27 pusiaukelėje apsisuko ir grįžo atgal į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. IL-22 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Abu Su-27 skrido be veikiančių radiolokacinių atsakiklių, su RSVC radijo ryšio nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.
Gegužės 15 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino du Rusijos Federacijjos orlaivius IL-22 ir du SU-27, skridusius tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. Abu SU-27 pusiaukelėje apsisuko ir grįžo atgal. IL-22 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Abu Su-27 skrido be veikiančių radiolokacinių atsakiklių, su RSVC radijo ryšį nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.
Gegužės 16 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivį TU-134, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. TU-134 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, skrydžio planą turėjo, su RSVC radijo ryšio nepalaikė.
Gegužės 17 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos orlaivį TU-134, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos Federacijos Kaliningrado srities į Rusijos Federacijos žemyninę dalį. TU-134 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, skrydžio plano neturėjo, su RSVC radijo ryšį palaikė, pranešė Krašto apsaugos ministerija.
Armėnija tikisi sulaukti rusiškų naikintuvų Su-30SM jau kitų metų pradžioje
„Pirmame etape keturi naikintuvai, dalį lėšų mes jau sumokėjome. Toliau labai aktyviai ginkluosimės. Bet kuriuo atveju planuojame toliau įsigyti rusiškos ginkluotės“, – konferencijoje Maskvoje kalbėjo D. Tonojanas.
Anksčiau skelbta, kad Jerevanas siekia įsigyti iš viso 12 tokių naikintuvų iš Rusijos.
„Tęsiame derybas dėl kitos Su-30SM partijos pristatymo. Viskas priklausys nuo to, kaip greitai ši produkcija bus paruošta. Pirmoji partija bus pristatyta šiemet arba kitų metų pradžioje“, – vasarį žurnalistams sakė D. Tonojanas.
Praėjusią savaitę NATO naikintuvai 4 kartus lydėjo Rusijos orlaivius
Praėjusią savaitę, vasario 11-17 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai keturis kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, pranešė Krašto apsaugos ministerija.
Vasario 13-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai atpažino orlaivį „SU-27“, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, nepalaikė radijo ryšio su Regioniniu skrydžių valdymo centru ir neturėjo iš anksto pateikto skrydžio plano.
Vasario 15-ąją NATO naikintuvai turėjo perimti ir atpažinti orlaivį „AN-72“, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Jis skrido be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. NATO naikintuvai nutraukė misiją, kai orlaivio įgula įsijungė radiolokacinį atsakiklį.
Tą pačią dieną NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos orlaivį „AN-26“, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį palaikė, skrydžio plano neturėjo.
Vasario 16-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį „AN-26“, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities. Orlaivis skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Vėliau orlaivis apsisuko ir grįžo atgal į Kaliningrado sritį.
Tuo pačiu kilimu NATO oro policijos naikintuvai atpažino ir orlaivį „SU-27“, skridusi tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis „SU-27“ skrido be radiolokacinio atsakiklio, nepalaikė radijo ryšio ir neturėjo skrydžio plano.
Informacijos šaltinis – ELTA
2019.02.18; 12:07
NATO naikintuvai septynis kartus lydėjo Rusijos orlaivius
Praėjusią savaitę, vasario 4-10 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai septynis kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinio orlaivių.
Vasario 5 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos Federacijos (RF) orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, su Regioniniu skrydžių valdymo centru (RSVC) radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo.
Vasario 6-ąją NATO oro policijos naikintuvai atpažino Rusijos orlaivį IL-22, skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. IL-22 skrido be radiolokacinio atsakiklio, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Tuo pačiu kilimu naikintuvai atpažino ir orlaivį IL-22 lydėjusius du orlaivius SU-35, skridusius iš RF žemyninės dalies į Kaliningrado sritį – skrido su skrydžio planu, radijo ryšio su RSVC nepalaikė, skrido be radiolokacinio atsakiklio.
Tą pačią dieną, vasario 6-ąją, pasak Krašto apsaugos ministerijos pranešimo, NATO oro policijos naikintuvai atpažino RF orlaivį SU-24M, kuris įskrido į tarptautinę oro erdvę iš Kaliningrado srities į Baltijos jūrą ir grįžo atgal į Kaliningrado sritį. Skrido be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšio su RSVC nepalaikė, skrydžio plano neturėjo.
Vasario 7 d. NATO oro policijos naikintuvai atpažino RF orlaivį AN-26, skridusį tarptautine oro erdve iš RF Kaliningrado srities į RF žemyninę dalį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, radijo ryšį su RSVC palaikė, skrydžio planą turėjo.
Tą pačią dieną NATO oro policijos naikintuvai atpažino RF orlaivį IL-22, skridusį tarptautine oro erdve iš RF Kaliningrado srities į RF žemyninę dalį. Orlaivis IL-22 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo. Oro policijos naikintuvai atpažino ir dar du SU-35, skridusius tarptautine oro erdve iš RF Kaliningrado srities į RF žemyninę dalį. SU-35 skrido be radiolokacinių atsakiklių, su RSVC radijo ryšio nepalaikė, skrydžio planų neturėjo.
Vasario 8-ąją NATO oro policijos naikintuvai atpažino orlaivį IL-78, skridusį tarptautine oro erdve iš RF žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. IL-78 skrido su įjungtu radiolokaciniu atsakikliu, su RSVC radijo ryšį palaikė, skrydžio planą turėjo.
Informacijos šaltinis – ELTA
2019.02.12; 07:13
NATO naikintuvai du kartus lydėjo Rusijos orlaivius
Praėjusią savaitę, gruodžio 24-30 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai du kartus kilo atpažinti ir lydėti tarptautinėje oro erdvėje virš Baltijos jūros skridusių Rusijos Federacijos karinių orlaivių, pranešė Krašto apsaugos ministerija.
Gruodžio 25-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvai atpažino Rusijos orlaivį „IL-20“, skridusį tarptautine oro erdve iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, iš anksto pateiktą skrydžio planą turėjo, ryšį su Regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.
Gruodžio 26-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį „IL-18,“ skridusį tarptautine oro erdve iš Rusijos žemyninės dalies į Kaliningrado sritį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, su skrydžio planu, radijo ryšį su Regioniniu skrydžių valdymo centru palaikė.
Informacijos šaltinis – ELTA
2019.01.01; 05:00
Praėjusią savaitę NATO naikintuvai 8 kartus lydėjo Rusijos orlaivius
Praėjusią savaitę, liepos 30-rugpjūčio 5 dienomis, NATO oro policijos funkcijas Baltijos šalyse vykdantys naikintuvai aštuonis kartus kilo atpažinti ir lydėti Rusijos Federacijos karinių orlaivių, skridusių tarptautine oro erdve virš Baltijos jūros.
Liepos 30-ąją Baltijos šalių oro erdvę saugantys NATO naikintuvų pilotai atpažino orlaivį „AN-26“, skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. „AN-26“ skrido be radiolokacinio atsakiklio, iš anksto pateiktą skrydžio planą turėjo, su regioniniu skrydžių valdymo centru radijo ryšį palaikė.
Tą pačią dieną NATO naikintuvai atpažino orlaivį „AN-26“, skridusį iš Kaliningrado srities į Rusijos žemyninę dalį. Orlaivis skrido be radiolokacinio atsakiklio, skrydžio planą turėjo, radijo ryšį palaikė.
Kitą diena, liepos 31-ąją, NATO oro policijos naikintuvai lydėjo orlaivį „AN-26, skridusį iš Kaliningrado srities į žemyninę dalį. „AN-26“ skrido be radiolokacinio atsakiklio, skrydžio plano neturėjo, radijo ryšį palaikė.
Tą pačią dieną NATO naikintuvai lydėjo penkių orlaivių „SU-30SM“ grupę, skridusią į Kaliningrado sritį. Visi orlaiviai skrido be skrydžio plano, vienas jų skrido su radiolokaciniu atsakikliu, radijo ryšį palaikė.
Rugpjūčio 1-ąją NATO naikintuvai lydėjo „IL-38“, skridusį į Kaliningrado sritį. „IL-20“ skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, radijo ryšio nepalaikė.
Tą pačią dieną NATO naikintuvai lydėjo dar vieną orlaivį“ IL-38“, skridusį į Kaliningrado sritį. Jis skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, su radijo ryšio nepalaikė.
Rugpjūčio 2-ąją NATO naikintuvai atpažino orlaivį „IL-38“, skridusį į Kaliningrado sritį. „IL-20“ skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, su radijo ryšio nepalaikė.
Rugpjūčio 3-ąją NATO naikintuvai lydėjo orlaivį „IL-76“, skridusį į Kaliningrado sritį. „IL-20“ skrido su radiolokaciniu atsakikliu, be skrydžio plano, radijo ryšį palaikė.
Informacijos šaltinis – ELTA
2018.08.07; 05:30
Japonija pareiškė Rusijai protestą dėl naikintuvų dislokavimo Iturupo saloje
Japonijos vyriausybė pareiškė Rusijai protestą dėl naikintuvų Su-35S dislokavimo Iturupo saloje. Tai pirmadienį per spaudos konferenciją pranešė Japonijos ministrų kabineto generalinis sekretorius Yoshihidė Suga.
„Per ambasadą Maskvoje buvo pareikštas protestas RF užsienio reikalų ministerijai“, – sakė jis, žurnalistų prašymu komentuodamas informaciją, kad Rusija praėjusią savaitę permetė naikintuvų Su-35S į Jasno oro uostą Iturupo saloje. Y. Suga taip pat pabrėžė, kad Maskvos veiksmai „prieštarauja Japonijos pozicijai ir verčia labai apgailestauti“.
Kartu Y. Suga pabrėžė, jog Japonijos vyriausybė „ves aktyvų dialogą su Rusija, kad būtų išspręstas keturių šiaurinių salų (taip Japonijoje vadinamos pietinės Kurilų salos) priklausomybės klausimas ir sudaryta taikos sutartis“.
Rusija ir Japonija nuo praėjusio amžiaus vidurio su pertraukomis rengia konsultacijas, kad parengtų taikos sutartį. Pagrindinė kliūtis, trukdanti ją sudaryti, – salų problema. Japonija pretenduoja į keturias Kurilų salas – Iturupą, Kunaširą, Šikotaną ir Habomajų, remdamasi 1855 metų prekybos ir sienų sutartimi. Maskva teigia, kad Pietų Kurilai atiteko Sovietų Sąjungai pagal Antrojo pasaulinio karo išdavas, ir Rusijos suverenitetas juose nekelia abejonių.
Informacijos šaltinis – ELTA
2018.08.07; 03:00