Psichologijos studentė: „Mokymosi procesas nesibaigia už universiteto ribų ar baigus studijas“


Iš Klaipėdos kilusi trečiakursė Agnė Petkutė nusprendė studijuoti psichologiją tą akimirką, kai tik sužinojo apie šią specialybę.

„Įdomu atrodė viskas: įvairiapusis profesijos pritaikymas, darbas su žmonėmis, mokymasis pažinti kitus, suprasti sudėtingiausius mumyse vykstančius procesus, padėti. Dar mokydamasi mokykloje domėjausi psichologija – lankiau psichologijos pamokas, papildomai skaitydavau, lankydavausi seminaruose“, – pasakoja Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) studentė. Mergina tikisi, kad studijų metu sudominęs ir įtraukęs darbas su paaugliais ir vėliau užims bent dalį jos profesinės veiklos.

Ko palinkėtum abiturientui, šiuo metu svarstančiam, kur ir ką studijuoti? Kas, tavo nuomone, yra svarbiausia renkantis specialybę?

Manau, kad svarbiausia yra atsiriboti nuo aplinkinių, tėvų, draugų pasiūlymų, nesiorientuoti į tuo metu ,,madingas“ specialybes. Juk studijuoti ir dirbti šioje srityje teks tau pačiam, todėl svarbu, kad specialybė trauktų, norėtųsi gilinti žinias. Tuomet ir mokymosi, o vėliau ir darbo, procesas bus malonus. Prieš stojant verta paklausti savęs, ką aš veiksiu baigęs šią specialybę? Ką noriu dirbti? Kokias darbo perspektyvas suteiktų ši specialybė? Taip pat naudinga pagalvoti, ką daryčiau, jei suprasčiau, kad ši specialybė – ne man? Kur dar galėčiau panaudoti studijų metu įgytas žinias? Kaip galėčiau pakreipti savo karjeros kelią?

Kokius įgūdžius jau spėjai įgyti studijuodama Lietuvos edukologijos universitete?

Per trejus studijų metus jaučiuosi gerokai paaugusi, išmokusi daug naujų dalykų, palavinusi asmeninius ir profesinius įgūdžius. Nuo pat pirmo kurso aktyviai veikiu Lietuvos psichologijos studentų asociacijoje, savanoriauju paaugliams skirtuose šviečiamuosiuose projektuose, pusmetį pagal mainų programą studijavau Portugalijoje. Visos šios veiklos taip pat labai prisidėjo prie asmeninio ir profesinio augimo. Studijos LEU neabejotinai paliko indėlį laiko ir veiklų planavimo, kūrybiškumo, viešojo kalbėjimo srityse, suteikė profesinių žinių.

Kuo tave žavi šios studijos? Ko tau suteikia kaip asmenybei?

Psichologijos studijos padėjo geriau pažinti save, apmąstyti tai, kas vyksta aplink, gilintis į priežastis. Stodama tikėjausi, kad rasiu daug atsakymų į kylančius klausimus. Tačiau šiuo metu jaučiuosi supratusi, kad kartais tinkami klausimai ir ieškojimo procesas yra svarbesni užkonkrečius atsakymus.

Kokie tavo ateities planai baigus bakalauro studijas?

Šiuo metu studijuoju trečiame bakalauro kurse, vėliau ketinu stoti į magistrantūrą, domina ir psichoterapija, todėl studijų pabaigos nematyti. Studijų kryptis taip pat skatina nuolatos mokytis ir į išsilavinimą nežiūrėti kaip į baigtinį procesą. Dalykai keičiasigreitai, nauji tyrimai atneša naujų idėjų, todėl visuomet yra, kur gilinti ir plėsti žinias. Tikiuosi, kad pavyks suderinti skirtingas veiklas – konsultavimą, mokymą ir darbą su įvairiais projektais. Taip pat tikiuosi, kad studijų LEU metu sudominęs ir įtraukęs darbas su paaugliais ir vėliau užims bent dalį mano profesinės veiklos.

Ar sutinki, kad aukštoji mokykla turi išmokyti studentą mokytis visą gyvenimą?

Sutinku. Šiuo metu informacija knygose ir internete lengvai prieinama, todėl universitetas nebėra vieta, skirta vien tik informacijai perduoti. Svarbi ir požiūrio į mokslą ugdymo funkcija. Studijų metu dėstytojai skatina papildomai domėtis, ruošiant pristatymus ar rašto darbus dažnai suteikiama laisvė siūlyti ir pasirinkti mus dominančias temas, gilintis į jas. Manau, kad tai padėjo išmokti mokytis savarankiškai ir suprasti, jog mokymosi procesas nesibaigia už universiteto ribų ar baigus studijas.

Ką patartum studijas LEU pasirinkti svarstančiam jaunuoliui? Kokie rūpesčiai ir džiaugsmai jo laukia čia?

Pirmiausia patarčiau atsakyti sau, kodėl nori studijuoti LEU. Atsakius į šį klausimą, turėtų paaiškėti,ar daugiau rūpesčių, ar džiaugsmų čia lauks. Iš kitų universitetų LEU išsiskiria tuo, kad, studijuodamas pasirinktą specialybę, papildomai studijuosi ir su vaikų bei paauglių mokymu susijusius dalykus: pedagogiką, didaktiką, ugdymo filosofiją, sveikatos ugdymą ir kitus, nuo studijų krypties priklausančius, dalykus.

Kuo, tavo nuomone, visuomenei svarbus pedagogo darbas?

Mokytojas yra vienas iš tų žmonių, kuris praleidžia daugiausia laiko su dar besiformuojančia vaiko ar paauglio asmenybe. Jis, be formalaus mokymo, atsakingas ir už jauno žmogaus vertybių formavimąsi, požiūrio plėtimą, bendravimo įgūdžių tobulinimą ir daugelį kitų dalykų. Labai svarbu, kad pedagogas į savo darbą nežiūrėtų vien tik kaip į dalyko išdėstymą ir nuoširdžiai domėtųsi savo mokiniais.

Nuotraukoje: Agnė Petkutė, Lietuvos Edukologijos Universiteto studentė.

2015.06.05; 17:58

print

Prisijunkite prie diskusijos

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *