Kai Konstitucinis Teismas paskelbė savo sprendimą dėl Šeimos koncepcijos, kur voliuntaristiškai, neatsižvelgdamas į teisinius argumentus ir Konstitucijos vidinę darną, iškreipė konstitucinę šeimos sampratą, įvesdamas teisinį kentaurą – “kitokios negu santuokos pagrindu sukurtos šeimos” sąvoką – tuomet būtent susirūpinimas Konstitucija, siekis ją apginti, siekis atkreipti visuomenės dėmesį į grėsmes, kurias Konstitucijoje įtvirtintai tautos valiai savo sprendimu iškėlė Konstitucinis teismas, vertė aiškiai įvardyti šių veiksmų tikrąją prigimtį.
Šiame kontekste KT apibūdinti ir pavartojau žodžius “diktatūra” ir “chunta” – tai teisinės ir istorinės sąvokos, apibūdinančios būtent tokią situaciją, kai vienos ar kitos institucijos pasinaudoja joms įstatymo suteiktomis galiomis ne įstatymo numatytais tikslais. Pasitikėjimo Konstitucinio teismo nešališkumu nepadidino ir tebevykstantis Mokslo ir studijų įstatymo svarstymas, kai KT neįžvelgė jokio interesų konflikto tame, kad šeši iš devynių teisėjų patys yra aukštųjų mokyklų dėstytojai, tai yra, susiję su aukštosiomis mokyklomis, turinčiomis tiesioginį interesą bylos baigtimi, darbo ir finansiniais santykiais.
Galima su mano požiūriu nesutikti, galima su juo ginčytis ar laikyti nepagrįstu – nors pats esu įsitikinęs savo pozicijos teisumu, tą paliudijo ir gausi Lietuvos piliečių bei visuomeninių organizacijų parama tradicinei – konstitucinei – šeimos sampratai. Tačiau negalima mėginti užgniaužti nepatinkančią politinę poziciją, skundžiant ją išreiškusį politiką Etikos ir procedūrų komisijai ar teismui. Žodžio laisvę garantuoja ta pati Lietuvos Respublikos Konstitucija, kuriai mes visi prisiekėme – netgi Julius Sabatauskas.
Būtent Julių Sabatauską, jo pastangas suvaržyti Seimo nario žodžio laisvę ir turėjo svarstyti Etikos ir procedūrų komisija. Dabar gi Etikos ir procedūrų komisija įtvirtino pavojingą precedentą, tapdama politinio oponentų suvaržymo įrankiu. Kol kas sankcijos švelnios, bet ar ilgai truks pasiekti tokią būklę, kai Etikos ir procedūrų komisija ims spręsti, ką galima, o ko negalima kalbėti Seimo nariui? Kaip toli esame nuo švelnios politinio korektiškumo diktatūros?
2011.12.18